W dniach 11 - 15 marca 2009 roku w kompleksie kongresowo - wystawienniczym Messe w Berlinie, odbywała się jedna z największych imprez targowych na świecie - ITB Berlin - czyli targi turystyczne. Uczestniczyło w niej ponad 12 tys. wystawców z całego świata. Polskie stoisko narodowe liczyło 1500 m², na których prezentowało się 16 regionów i przedstawicieli branży turystycznej. Status Regionu Partnerskiego Polskiego Stoiska uzyskało w tym roku Pomorze, ze szczególnym udziałem Gdyni. Stoisko Pomorza miało rekordową powierzchnię - 110 m² oraz 14 wystawców. W tym roku flagowym produktem Gdyni był zlot największych żaglowców świata, który odbędzie się w Gdyni w dniach 2 - 5 lipca na starcie regat - The Tall Ships' Races 2009. Promocji tej imprezy oraz całego regionu towarzyszyły na berlińskich targach:- konferencje prasowe promujące cały region pomorski dla zagranicznych dziennikarzy, - występy na scenie: pokazy masaży, zabiegów spa, koncerty szantowe, - konkursy, oraz poczęstunki tradycyjnymi potrawami morskimi i kuchni kaszubskiej,a 10 marca w hallu głównym nowego dworca głównego w Berlinie - Berlin Hauptbahnhof, położonego w samym centrum (niedaleko Reichstagu i siedziby kanclerza Niemiec), najnowocześniejszego dworca kolejowego Europy - w miejscu, przez które codziennie przechodzi ok. 100 tys. osób - pojawił się mega - billboard promujący Gdynię oraz Gdańsk. Zwisa z przeszklonego sufitu (na jednej jego stronie jest reklama Gdyni, na drugiej - Gdańska). Jego powierzchnia, to 200 m². Nie sposób go nie zauważyć. Będzie tam przez 3,5 miesiąca, czyli do końca czerwca br. Koszty tej promocji - 14 tys. euro - poniosła Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna. Opublikowano: 19.03.2009 00:00 Autor: Małgorzata Omachel - Kwidzińska (malgorzata.omachel-kwidzinska@gdynia.pl)