13 września 2010 r. Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. i Gdynia Container Terminal S.A. (GCT) podpisały umowę o wspólnym projekcie budowy głębokowodnego stanowiska statkowego przy Nabrzeżu Bułgarskim w Porcie Gdynia.Nowe stanowisko będzie miało długość 357 metrów oraz maksymalną głębokość 15 metrów, co pozwoli GCT obsługiwać statki o ładowności ponad 8.000 TEU. GCT będzie kontynuować rozbudowę placów składowych i inwestować w nowy sprzęt przeładunkowy, tak aby dostosować je do wymagań operacyjnych. Oddanie do eksploatacji nowego nabrzeża planowane jest na połowę 2012 r.Janusz Jarosiński, Prezes Zarządu Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A., powiedział: „Gdynia od zawsze była głównym portem kontenerowym Polski. Cieszymy się ze współpracy z Hutchison Port Holdings (HPH) i podjęcia tego projektu rozwojowego, mającego na celu uczynienie z Gdyni głębokowodnego portu kontenerowego, tak aby nadążyć za niedawnymi wydarzeniami rynkowymi oraz sprostać nowym wyzwaniom".Jerzy Czartowski, Prezes Zarządu Gdynia Container Terminal, dodał: "Daje mi dużo satysfakcji, że GCT już wkrótce zaoferuje naszym klientom - armatorom możliwość bezpośrednich zawinięć do naszego terminalu statkami oceanicznymi oraz zapewni nowoczesne rozwiązania dostosowane do potrzeb ich bałtyckiego biznesu. Projekt ten jest nie tylko przełomowym wydarzeniem dla GCT, ale również znaczącym krokiem w rozwoju Portu Gdynia".Dodajmy, że Port Gdynia jest jednym z głównych polskich portów zlokalizowanym na południowym wybrzeżu Morza Bałtyckiego, a także kluczowym węzłem w Transeuropejskim Korytarzu Transportowym nr VI, łączącym Skandynawię ze środkową i południową Europą. Poza dwoma profesjonalnymi terminalami kontenerowymi zarządzanymi przez globalnych operatorów terminali kontenerowych, port posiada wiele specjalistycznych terminali do przeładunku płynnych i stałych ładunków masowych, drobnicy, a także do obsługi promów i statków wycieczkowych. Opublikowano: 16.09.2010 00:00 Autor: Małgorzata Omachel - Kwidzińska (m.omachel@gdynia.pl)