Co nowego

Pięciu chętnych na budowę węzła Karwiny

Węzeł Karwiny ułatwi podróżowanie m.in. pasażerom kolei PKM, fot. Michał Puszczewicz

Węzeł Karwiny ułatwi podróżowanie m.in. pasażerom kolei PKM, fot. Michał Puszczewicz

Aż pięć ofert wpłynęło w ramach przetargu „zaprojektuj i wybuduj” na węzeł Karwiny. Wszystko wskazuje na to, że wykonawcę jednej z największych gdyńskich inwestycji ostatnich lat uda się wyłonić już w pierwszym postępowaniu.

Są chętni na budowę węzła


Dokładnie w piątek, 30 października odbyło się otwarcie ofert w przetargu na węzeł Karwiny. Swoje oferty na zaprojektowanie i wybudowanie nowoczesnego węzła przesiadkowego na południu Gdyni złożyło aż 5 wykonawców.

Komisja przetargowa w najbliższym czasie przeanalizuje wszystkie oferty i wybierze najkorzystniejszą z nich. Wszystko wskazuje na to, że przetarg uda się rozstrzygnąć już w pierwszym podejściu.

- Cieszy nas spore zainteresowanie tym postępowaniem. Kolejnym etapem jest ocena formalna ofert. Aż trzy z nich nie przekraczają zakładanego przez nas kosztorysu, co oznacza, że może uda nam się wyłonić wykonawcę za pierwszym podejściem. Dzięki temu prace związane z węzłem Karwiny będą mogły rozpocząć się zgodnie z przyjętym przez nas harmonogramem – mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.

Miasto na wykonanie zadania zabezpieczyło 122 mln 769 tys. zł brutto, a trzy z pięciu złożonych ofert mieszczą się w tej kwocie – to propozycje konsorcjum firm Kruszywo Sp. z o.o. i Bituminium Sp. z o.o. (91 066 707,24 zł brutto), Firmy Budowlano-Drogowej MTM SA (101 701 906,61 zł brutto) oraz STRABAG Sp. z o.o. (119 946 001,11 zł brutto). Do przetargu stanęło również konsorcjum firm Roverpol Sp. z o.o. i Rover Infraestructuras S.A., które zaoferowało realizację zadania za 145 693 500 zł brutto, oraz Budimex S.A. z ofertą opiewającą na kwotę 128 774 923,94 zł brutto. Wszyscy chętni oferują pięcioletni okres gwarancji oraz deklarują termin wykonania krótszy o 50 dni od daty 30 czerwca 2023 roku.

Nowa jakość podróżowania


Przypomnijmy, że firma, która wygra przetarg, będzie musiała zaprojektować, a następnie wybudować w ramach węzła Karwiny m.in. nowy układ drogowy dla fragmentów ulic Wielkopolskiej, Sopockiej i Strzelców, parking typu park&ride w sąsiedztwie stacji PKM Gdynia Karwiny, nową infrastrukturę dla autobusów i trolejbusów, buspasy, nowe chodniki oraz drogi rowerowe.

Węzeł Karwiny

- Węzeł Karwiny to inwestycja, która ułatwi przemieszczanie się mieszkańcom całej Gdyni, a w szczególności Małego Kacka, Karwin i Dąbrowy. Warto przypomnieć, że to jedna z największych inwestycji infrastrukturalnych w naszym mieście – mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

- Celem budowy węzła jest ułatwienie poruszania się mieszkańcom południowych dzielnic Gdyni, w tym zmiana naszych przyzwyczajeń transportowych. Chcemy, by mieszkańcy w większym stopniu korzystali z publicznych środków transportu – autobusów, kolei, a rezygnowali z samochodów. Dzięki pozyskanemu przez Gdynię unijnemu dofinansowaniu wpłyniemy na sprawniejszy i bardziej ekologiczny transport w obrębie całej metropolii - zaznacza Michał Guć, wiceprezydent Gdyni ds. innowacji.

Węzeł Karwiny jest inwestycją realizowaną w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT) i współfinansowaną ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.

  • ikonaOpublikowano: 02.11.2020 13:47
  • ikona

    Autor: Kamil Złoch (k.zloch@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 15.02.2021 17:15
  • ikonaZmodyfikował: Redakcja portalu Gdynia.pl
ikona

Zobacz także

Najnowsze