Co nowego

Pierwsze rowery systemu Mevo 2.0 dotarły już do Trójmiasta

Pierwsza partia 95 rowerów systemu Mevo 2.0 dotarła już na Pomorze. Fot. OMGGS

Pierwsza partia 95 rowerów systemu Mevo 2.0 dotarła już na Pomorze. Fot. OMGGS

13.02.2023 r.

Nie da się ich pomylić z żadnym innym pojazdem! Lśnią nowością, mają charakterystyczną ramę w intensywnym, czerwono-malinowym kolorze oraz eleganckie, czarne wykończenia kierownicy oraz siedzisk. O czym mowa? O rowerach Mevo 2.0, których pierwsza partia dotarła już do Trójmiasta. 

W czwartek, 9 lutego, na Pomorze dotarła pierwsza partia fabrycznie nowych, tradycyjnych rowerów systemu Mevo 2.0. Pierwszych 95 jednośladów zmagazynowano w Gdańsku. Tu będą oznaczane logotypami. W ciągu najbliższych kilku tygodni dostarczone zostaną kolejne partie. Łącznie flota Mevo 2.0 będzie liczyła 4099 rowerów. Z tej liczby ponad 3 tysiące to jednoślady z napędem elektrycznym. 

Umowę podpisano rok temu 

Przypomnijmy, że umowę z nowym wykonawcą Mevo, czyli hiszpańską firmą City Bike Global,  podpisano w lutym rok temu w Gdańsku. Operator na początku 2023 roku zobowiązał się, że cała flota Mevo 2.0 będzie fabrycznie nowa. Według wcześniejszych założeń operator miał w pierwszym okresie wykorzystać rowery dostarczone przez firmę Nextbike (która ze względu na problemy finansowe w innych polskich miastach ogłosiła upadłość i została sprzedana zagranicznym właścicielom). Mimo technicznej możliwości uruchomienia starych rowerów, firma z Barcelony zdecydowała się jednak na rozpoczęcie systemu z całkowicie nową flotą. To zmiana, na którą przystał Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot. 

Rowery systemu Mevo 2.0. Fot. OMGGS

Fot. OMGGS

Trwają prace nad aplikacją 

Równolegle prowadzone są prace nad aplikacją oraz pozostałymi elementami systemu IT, systemami obsługi klienta i serwisu. Na zaawansowanym etapie jest uzgadnianie lokalizacji ponad 50 stacji ładowania baterii, które zamówiono u szwajcarskiego producenta. Kompletowany jest także zespół zarządzający systemem, który zaczął pracę w nowej siedzibie w industrialnej części gdańskiej dzielnicy Młyniska. Widoczna jest już renowacja stacji postojowych oraz montaż małych totemów w nowej odsłonie. 

Co ze starymi rowerami? 

Rowery z poprzedniej wersji wystawiono na sprzedaż. Ponad 700 sztuk znalazło nowych nabywców, a już wkrótce Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot kolejny przetarg. Część rowerów z poprzedniej wersji systemu zostanie także przekazana urzędnikom z gmin Obszaru Metropolitalnego do wykonywania obowiązków służbowych. 

Mevo na ulicach 16 gmin 

Rowery Mevo będą jeździć po ulicach 16 gmin metropolii. Umowa z City Bike Global została podpisana na 6 lat. Do dotychczasowych 14 samorządów: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo dołączyły Kolbudy i Kosakowo

Do dyspozycji mieszkańców będzie 4099 rowerów oraz 717 stacji:

  • w Gdańsku - 2 226 rowerów i 368 stacji, 
  • w Gdyni - 1 137 rowerów i 144 stacje, 
  • w Sopocie - 170 rowerów i 28 stacji, 
  • w Tczewie - 125 rowerów i 28 stacji, 
  • w Rumi - 79 rowerów i 23 stacje, 
  • w Pruszczu Gdańskim - 92 rowery i 29 stacji, 
  • w Redzie - 39 rowerów i 17 stacji, 
  • w Kartuzach - 60 rowerów i 16 stacji, 
  • w Pucku - 22 rowery i 14 stacji, 
  • we Władysławowie - 44 rowery i 20 stacji, 
  • w Sierakowicach- 15 rowerów i 5 stacji, 
  • w Żukowie 20 rowerów i 5 stacji, 
  • w Somoninie 10 rowerów i 2 stacje, 
  • w Stężycy 10 rowerów i 2 stacje, 
  • w Kosakowie 30 rowerów i 11 stacji, 
  • w Kolbudach 20 rowerów i 5 stacji.