Sobotnie wydarzenie to kolejny krok w budowie jednego z najbardziej innowacyjnych statków pasażerskich na świecie – NB 312. Długa na blisko 125, a szeroka na ponad 20 metrów jednostka będzie mogła pływać w trudnych warunkach polarnych, jednocześnie zabierając na pokład w luksusowych warunkach ponad 100 pasażerów.
- Cieszymy się, że bierzemy dział w budowie tak innowacyjnego statku jakim jest NB 312. To kolejny projekt z ciągle rozwijającego się rynku jednostek pasażerskich, który zostanie zrealizowany w stoczni CRIST – mówi Tomasz Wrzask, PR & Marketing Manager, CRIST S.A.
Jednostka zostanie wyposażona kadłub z linii X-BOW. Jest to pierwsze zastosowanie tego rozwiązania przy statku pasażerskim. Dzięki niemu zmniejszy się siła uderzania fal o kadłub, co zwiększy komfort podróżowania. Będzie prowadzić do znacznego zmniejszenia hałasu i wibracji, a także zminimalizuje ryzyko rozprysku fal, unikając zagrożeń i uciążliwości śliskich lub oblodzonych pokładów.
Samo poruszanie się jednostki w warunkach polarnych zostanie ułatwione. Statek będzie w stanie działać szybciej i sprawniej w niesprzyjających warunkach na morzu, z krótszym czasem spędzonym na podróży przez najbardziej niebezpieczne obszary morskie. Co istotne dzięki zastosowaniu opatentowanego kadłuba X-BOW jednostka będzie miała dużo mniejszy wpływ na środowisko, przy jednoczesnym zmniejszeniu codziennych kosztów operacyjnych.
W ceremonii wzięli udział: Gunvor Ulstein, prezes Ulstein Group oraz Sven Linblad, prezes Lindblad Expeditions. Stocznię CRIST reprezentowali Ireneusz Ćwirko i Krzysztof Kulczycki, współwłaściciele CRIST S.A.. W części wyposażona jednostka jest budowana w stoczni CRIST, a ostatnie prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein. Odbiorca finalnym statku jest Lindblad Expeditions. Statek będzie pływał pod nazwą „National Geographic Endurance”.
Opublikowano: 19.03.2018 09:45
Autor: Lechosław Dzierżak (l.dzierzak@gdynia.pl)