Prace budowlane prowadzone na newralgicznym skrzyżowaniu ulic Dworcowa/Podjazd/10 Lutego są realizowane zgodnie z harmonogramem. Awaria wodociągu, do której doszło w poniedziałek 27 listopada w godzinach porannych, miała miejsce poza terenem budowy. Wyciek wystąpił na głównym wodociągu zaopatrującym w wodę mieszkańców Śródmieścia. Nie doszło do przerw w dostawie wody do mieszkań, dzięki alternatywnej nitce zaopatrującej w wodę. - Uszkodzoną magistralę wodociągową wybudowano w 1929 roku. Do wczoraj nie notowaliśmy awarii na tej magistrali. Mimo zdarzenia, dostawa wody naszym klientom odbywała się i odbywa bez zakłóceń - mówi Anna Szpajer rzecznik prasowa Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Gdyni. Po wykluczeniu możliwości uszkodzenia rury przez wykonawcę robót, PEWIK ustala możliwe przyczyny awarii. Z uwagi na pilną potrzebę przywrócenia ruchu pociągów nie planuje naprawy wodociągu w wykopie otwartym. Decyzja o rodzaju metody bezwykopowego wykonania prac zostanie podjęta w terminie późniejszym. Szybka reakcjaNatychmiast po zgłoszeniu awarii w siedzibie Miejskiego Sztabu Zarządzania Kryzysowego stawili się przedstawiciele wszystki służb w tym: Straży Miejskiej, Państwowej Straży Pożarnej, Komendy Miejskiej Policji, Wydziału Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności UM Gdyni, firmy MTM-wykonawcy robót ziemnych w okolicy awarii, PKP SKM, ZKM, Zarządu Dróg i Zieleni UM, Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego i wiceprezydenci miasta Katarzyna Gruszecka-Spychała i Marek Stępa. Umożliwiło to szybką ocenę sytuacji i podjęcie decyzji eliminujących eskalację problemu np. komunikacyjnego przez natychmiastowe zwiekszenie ilości autobusów kursujących w mieście. Pociągi kursują normalnie Woda wymyła grunt pod torami. Na kilka godzin wstrzymano ruch pociągów. Dzięki natychmiastowej reakcji służb, udało się szybko i sprawnie zabezpieczyć uszkodzony nasyp i przywrócić ruch pociągów. - Wprowadziliśmy co prawda ograniczenie prędkości dla kursujących pociągów, jednak jest ono niewielkie i nie spowoduje utrudnień dla podróżnych - podkreśla Karol Jakubowski, rzecznik PKP PLK S.A. Realizacja inwestycji niezagrożona Obecnie po stronie MTM S.A., który jest wykonawcą inwestycji, trwa ocena skutków wczorajszej awarii w zakresie budowanej infrastruktury podziemnej i nadziemnej. Na pewno nie jest zagrożona realizacja inwestycji. - Aby zminimalizować uciążliwości dla mieszkańców, niezwłocznie przystąpiliśmy wczoraj do udrażniania jezdni z zalegających na niej mas ziemnych, co pozwoliło na szybkie udrożnienie i otwarcie ul. Podjazd – komentuje Bartosz Jaczun, kierownik robót z firmy MTM S.A. Przebudowa jednego z najbardziej newralgicznych skrzyżowań w centrum Gdyni: ulic 10 Lutego – Dworcowej – Podjazd ruszyła pod koniec lipca. Wykonano już sieć kanalizacji deszczowej, sanitarnej oraz gazowej. Były to jedne z najważniejszych prac. W trakcie jest przebudowa trakcji trolejbusowej, usuwanie kolizji energetycznych oraz budowa sygnalizacji świetlnej. Rozbudowa skrzyżowania oznaczać będzie nową jakość dla kierowców, rowerzystów i pieszych. Zmieniona zostanie jego geometria, powstanie sygnalizacja świetlna i dodatkowe pasy ruchu, dzięki czemu ruch samochodów będzie odbywać się sprawniej. Z myślą o rowerzystach chodnik wzdłuż ul. Podjazd w kierunku ul. Morskiej zmieniony zostanie na ciąg pieszo-rowerowy. Dodatkowo, razem z pieszymi, będą mogli oni korzystać z nowej kładki łączącej aleję 17 Grudnia z ul. Dworcową. Lista najważniejszych prac w ramach rozbudowy skrzyżowania to: przebudowa nawierzchni ulic 10 Lutego, Dworcowej i Podjazd, budowa kładki pieszo-rowerowej wraz z oświetleniem i odwodnieniem budowa ronda rowerowego przy budynku dworca kolejowego oraz ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Podjazd i Morskiej (wraz z podcięciem przyczółku wiaduktu kolejowego) budowa zatoki taxi i wjazdów na posesje w ul. Morskiej przebudowa sygnalizacji świetlnej przebudowa skarpy nasypu kolejowego zmiana lokalizacji słupów trakcji trolejbusowej rozszerzenie i korekta oświetlenia ulicznego i ścieżki rowerowej zintegrowanie skrzyżowania z systemem TRSTAR zmiany w elementach małej architektury wycinka zieleni i nowe nasadzenia. Termin zakończenia inwestycji zgodnie z umową zawartą z wykonawcą to czerwiec 2018 roku. W pełni korzystać z nowego rozwiązania drogowego kierowcy będą mogli wcześniej. Galeria zdjęć Pobierz galerię Przebudowa ul. 10 Lutego, ul. Podjazd, ul. Dworcowa, fot. Michał Kowalski Pobierz zdjęcie Przebudowa ul. 10 Lutego, ul. Podjazd, ul. Dworcowa, fot. Michał Kowalski Pobierz zdjęcie Przebudowa ul. 10 Lutego, ul. Podjazd, ul. Dworcowa, fot. Michał Kowalski Pobierz zdjęcie Przebudowa ul. 10 Lutego, ul. Podjazd, ul. Dworcowa, fot. Michał Kowalski Pobierz zdjęcie Przebudowa ul. 10 Lutego, ul. Podjazd, ul. Dworcowa, fot. Michał Kowalski Pobierz zdjęcie Przebudowa ul. 10 Lutego, ul. Podjazd, ul. Dworcowa, fot. Michał Kowalski Pobierz zdjęcie Warunki pobierania Wszelkie prawa do zdjęć lub grafik prezentowanych w ramach portalu, należą do Prowadzącego portal lub do podmiotów z nim współpracujących i podlegają ochronie prawnej. Prowadzący portal zezwala na kopiowanie i przedstawianie utworów jedynie w celach niekomercyjnych oraz pod warunkiem zachowania go w oryginalnej postaci i zachowaniem kontekstu tematu, do którego zostało wykorzystaneprzez redakcję gdynia.pl. Opublikowane materiały powinny zawsze zawierać źródło, czyli adres strony www.gdynia.pl. Na publikowanie utworów w innych celach wymagana jest zgoda właściciela strony czyli Prowadzącego portal. Opublikowano: 29.11.2017 08:30 Autor: Agnieszka Janowicz (a.janowicz@gdynia.pl)