Co nowego

Świecący mural

Mural promujący serial „Arcane” . Fot. Przemysław Kozłowski

Mural promujący serial „Arcane” . Fot. Przemysław Kozłowski

To, że Gdynia muralami stoi, wiemy nie od dziś. Od dekady w naszym mieście powstają wielkie, artystyczne malowidła, związane z festiwalem Traffic Design. Ostatnio tworzone są jednak także ciekawe murale reklamowe, które przyciągają wzrok i uwagę mieszkańców. To np. oddychający mural „No Fluff Job” czy najnowszy – świecący mural „Arcane”.


W Gdyni można podziwiać już kilkadziesiąt murali, które zazwyczaj tworzono w ramach organizowanego od 2011 roku festiwalu Traffic Design. Większość znajduje się w kwartale między ulicami Portową, Żeromskiego, św. Piotra i św. Wojciecha. Tworzyli je polscy i zagraniczni artyści. Jednak na tym nie koniec i murali w mieście cały czas przybywa. We wrześniu zostało odsłonięte kolejne wielkie, ścienne dzieło, które upamiętnia Tadeusza Wendę. Pojawił się także komercyjny mural antysmogowy stworzony przez portal z ofertami pracy w branży IT – „No Fluff Job”.

Najnowszy wielkoformatowy obraz powstał na ścianie budynku przy ul. Partyzantów 39. To mural przedstawiający Jinx i Vi, bohaterki serialu animowanego „Arcane”, który stworzono na podstawie gry „League of Legends” autorstwa Riot Games. Premiera serialu odbyła się 7 listopada na platformie Netflix. Produkcja szybko podbiła serca widzów i to nie tylko tych wywodzących się z grona komputerowych graczy.

Twórcy serialu, którego akcja rozgrywa się w Piltover i jego podmiejskiej dzielnicy – Zaun, zastosowali ciekawą strategię reklamową i wyszli z bohaterkami filmu w miasto, tworząc imponujące murale o intensywnych barwach. Co ciekawe, olbrzymie obrazy inaczej prezentują się w dzień, a inaczej wieczorem. Po zmroku świecą dzięki fluorescencyjnej farbie.

Gdyńska reklama „Arcane” to pierwszy z murali z walecznymi siostrami Jinx i Vi, których realizację zaplanowano w ramach kampanii promocyjnej w Polsce. Drugie dzieło odsłonięto niedawno w Katowicach. Fani produkcji i gry z ożywieniem mówią o muralach w mediach społecznościowych i wybierają się do Gdyni, by zrobić sobie selfie z bohaterkami serialu w tle.

Muralowa kampania promocyjna serialu Netflixa objęła nie tylko Polskę, podobne murale powstają w różnych miastach na świecie.

Galeria zdjęć

ikona Pobierz galerię
  • ikonaOpublikowano: 12.11.2021 15:45
  • ikona

    Autor: Przemysław Kozłowski (p.kozlowski@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 14.11.2021 20:49
  • ikonaZmodyfikował: Redakcja portalu Gdynia.pl
ikona

Zobacz także

Najnowsze