
Teleporada jest usługą przygotowaną z myślą o pacjentach, którzy podejrzewają obecność koronawirusa SARS-CoV-2 w swoim organizmie. / fot. pexels.com
21.04.2020 r.
Masz objawy, które Cię niepokoją? Podejrzewasz, że masz koronawirusa? Powinieneś skonsultować się z lekarzem podstawowej opieki zdrowotnej. Pamiętaj! Nie idź do przychodni, ani na SOR. Możesz zakazić innych.
Skorzystaj z teleporady jeśli:
- masz objawy, które Cię niepokoją
- miałeś kontakt z kimś zakażonym, a teraz źle się czujesz
- jesteś na kwarantannie i źle się poczułeś
- masz powody podejrzewać, że jesteś zakażony koronawirusem
Jeśli jest po godzinach pracy przychodni lub z innego powodu nie możesz uzyskać pomocy od swojego lekarza, wystarczy, że wypełnisz online formularz zgłoszeniowy i umówisz się na teleporadę.
Czym jest i jak skorzystać z teleporady?
Teleporada jest usługą przygotowaną z myślą o pacjentach, którzy podejrzewają obecność koronawirusa SARS-CoV-2 w swoim organizmie. Mogą oni w prosty sposób umówić się na teleporadę lekarską lub pielęgniarską w formie wideorozmowy lub telekonsultacji. Podczas konsultacji pacjent może otrzymać e-receptę bądź e-zwolnienie.
Aby pacjent mógł skorzystać z teleporady, powinien wypełnić krótki formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie: www.pacjent.gov.pl/teleporada. Na podany w formularzu adres e-mail otrzyma wiadomość, w której zawarta będzie instrukcja. Pacjent może połączyć się z pracownikiem medycznym za pomocą komputera lub laptopa wyposażonego w kamerę, mikrofon oraz głośnik bądź przez telefon.
Na podany przez Ciebie adres e-mail otrzymasz wiadomość, jak połączyć się z lekarzem lub pielęgniarką za pomocą komputera, laptopa lub przez telefon. Komputer lub laptop musi mieć głośniki, kamerę i mikrofon.
Pamiętaj jednak, że od momentu wysłania przez Ciebie formularza do udzielenia teleporady może minąć od kilkunastu minut do kilku godzin, w zależności od liczby dyżurującej kadry medycznej i czekających pacjentów. Informację o terminie teleporady otrzymasz mailem. Zostaniesz wówczas poproszony o zalogowanie się na platformie teleporad. Niestety, jeśli przepadnie termin Twojej teleporady, wrócisz na koniec kolejki.
Godziny udzielania teleporad
Teleporadę można uzyskać 24 godziny na dobę, także w niedziele i święta.
W dni robocze w godzinach 8:00-18:00 powinieneś w pierwszej kolejności spróbować skontaktować się ze swoim lekarzem podstawowej opieki zdrowotnej. Jeśli jednak nie będzie to możliwe, możesz również skorzystać z teleporady.
Twój stan jest ciężki?
Nie czekaj. Zadzwoń na numer alarmowy 112 lub 999 i uprzedź, że możesz mieć koronawirusa.
Wszelkie pytania dotyczące platformy Teleporad należy zgłaszać na adres e-mail: telepacjent@csioz.gov.pl.
Opublikowano: 21.04.2020 10:30
Autor: Weronika Rozbicka (w.rozbicka@gdynia.pl)
Zaktualizowano: 21.04.2020 10:31
Zmodyfikował: Agnieszka Janowicz