
fot. Paweł Kukla
18.03.2020 r.
Wizyty w jednostkach Policji wiążą się często z koniecznością poruszania środkami komunikacji zbiorowej oraz przebywaniem wśród większej ilości nieznanych nam osób. Oczekując na przyjęcie zgłoszenia w zamkniętych pomieszczeniach, również jesteśmy narażeni na kontakt z obcymi osobami. W związku z koniecznością ograniczenia bezpośrednich kontaktów Policja zachęca do alternatywnych form kontaktu w celu zgłaszania spraw i zdarzeń.
Kontakt z jednostkami Policji i dzielnicowymi możliwy jest za pomocą aplikacji „Moja Komenda” (dostępnej bezpłatnie w sklepie Google Play oraz AppStore). Policja uruchomiła również portal Policja e-usługi, który dzięki Centralnej Książce Telefonicznej ułatwia komunikację z jednostkami Policji w całym kraju. Dodatkowo dla osób głuchych i słabosłyszących, które znają polski język migowy (PJM) lub system językowo-migowy (SJM), istnieje możliwość połączenia z dowolnego miejsca z wykorzystaniem komputera lub telefonu z funkcją wideo z dostępem do internetu z jednostką Policji z bezpośrednim dołączeniem tłumacza języka migowego. Usługa dostępna jest w dni robocze w godz. 8:00 – 20:00.
Do dyspozycji mieszkańców pozostają numery telefonów poszczególnych jednostek Policji. Dla Gdyni będą to:
- KP Śródmieście (ul. Jerzego Waszyngtona 11), tel.: 58 66-21-155 lub 58 66-21-867; e-mail: dyzurny.srodmiescie@gd.policja.gov.pl
- KP Redłowo (ul. Korczaka 1a), tel.: 58 66-21-255; e-mail: dyzurny.redlowo@gd.policja.gov.pl
- KP Chylonia (ul. Owsiana 5), tel.: 58 66-21-355 lub 58 62-30-051; e-mail: dyzurny.chylonia@gd.policja.gov.pl
- KP Karwiny (siedziba wyłączona z użytkowania), tel.: 58 66-21-455; e-mail: dyzurny.karwiny@gd.policja.gov.pl
- KP Oksywie (ul. Zielona 17B), tel.: 58 66-21-555 lub 58 62-59-074; e-mail: dyzurny.oksywie@gd.policja.gov.pl
- KP Chwarzno (ul. Staniszewskiego 1A), tel.: 47 74-21-655; e-mail: dyzurny.witomino@gd.policja.gov.pl
W przypadku zgłoszeń alarmowych obowiązują numery 112 i 997. Możliwe jest również przesłanie zgłoszenia pisemnie (nie dotyczy sytuacji nagłych).
Po dokonaniu weryfikacji zgłoszenia otrzymają Państwo instrukcje, co do dalszego postępowania. W niektórych przypadkach (np. konieczność sporządzenia dokumentacji procesowej – przyjęcia ustnego zawiadomienia o przestępstwie czy przesłuchania w charakterze świadka) niezbędne jest wykonanie czynności na terenie jednostki, o czym poinformują policjanci.
Opublikowano: 18.03.2020 15:20
Autor: Paweł Kukla (p.kukla@gdynia.pl)
Zaktualizowano: 20.03.2020 16:15
Zmodyfikował: Paweł Jałoszewski