W próbkach wody z części Gdyńskiego Systemu Wodociągowego wykryto bakterie grupy coli. Woda w kilku dzielnicach jest warunkowo przydatna do spożycia – tylko po przegotowaniu. Szczegóły w komunikacie PEWIK Gdynia.
Stowarzyszenia zwykłe

Wniosek o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych.

Wymagane dokumenty:

1)       wniosek o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych - formularz wniosku dostępny w załączeniu, w Biurze ds. organizacji pozarządowych przy ul. 3 maja 27/31 lub na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej.

Wniosek o wpis składa przedstawiciel reprezentujący stowarzyszenie zwykłe lub członkowie zarządu. Jeżeli wniosek składa zarząd, podpisują go wszyscy członkowie zarządu;

2)       regulamin działalności (przykładowy wzór regulaminu stowarzyszenia zwykłego w załączeniu);

3)       listę założycieli stowarzyszenia zwykłego, zawierającą ich imiona i nazwiska, datę i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania oraz własnoręczne podpisy;

4)       imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo członków zarządu;

5)       imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL członków organu kontroli wewnętrznej, o ile regulamin działalności przewiduje ten organ;

6)       adres siedziby stowarzyszenia zwykłego.


Dokumenty należy złożyć w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miasta Gdyni lub dowolnym punkcie podawczym Urzędu Miasta Gdyni.

Konsultacje w zakresie tworzenia i działania organizacji pozarządowych prowadzi Gdyńskie Centrum Organizacji Pozarządowych po wcześniejszym umówieniu - tel. 58 527-51-20 / 58 527-51-23, e-mail: ngo@gdynia.pl.

Opłaty:

Nie podlega opłacie skarbowej.

Tryb odwoławczy:

W przypadku gdy organ nadzorujący nie dokona wpisu do ewidencji w terminie 7 dni od dnia wpływu wniosku o wpis lub uzupełnienia jego braków i nie został złożony wniosek o zakazanie założenia stowarzyszenia zwykłego, przedstawicielowi reprezentującemu stowarzyszenie zwykłe albo zarządowi przysługuje prawo wniesienia skargi na bezczynność do sądu administracyjnego.

Podstawa prawna:

  • Ustawa prawo o stowarzyszeniach z dnia 7 kwietnia 1989 r. (Dz. U. z 2020 r. poz. 2261);
  • rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 2 maja 2016 r. w sprawie prowadzenia ewidencji stowarzyszeń zwykłych, jej wzoru oraz szczegółowej treści wpisów (Dz.U. z 2016 r. poz. 644).

Sposób załatwienia sprawy:

  • po weryfikacji dokumentów organ nadzoru informuje niezwłocznie przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo zarząd o dokonaniu wpisu do ewidencji albo bezskuteczności wniosku o wpis;
  • pismo zostanie doręczone za pośrednictwem poczty.

Czas załatwienia sprawy:

Organ nadzorujący dokonuje wpisu do ewidencji w terminie 7 dni od dnia:

1) wpływu wniosku o wpis, jeżeli nie został złożony wniosek o zakazanie założenia stowarzyszenia zwykłego;

2) uprawomocnienia się orzeczenia odrzucającego albo oddalającego wniosek o zakazanie założenia stowarzyszenia zwykłego.

Jeżeli wniosek o wpis zawiera braki, organ nadzorujący wzywa do jego uzupełnienia w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania. Termin na dokonanie wpisu, liczy się od dnia uzupełnienia wniosku o wpis. Nieuzupełnienie wniosku o wpis w terminie 14 dni powoduje jego bezskuteczność.

ikona