Nauka

Zbliża się wirtualny Gdynia Business Week

Tegoroczna edycja Gdynia Business Week odbędzie się w świecie wirtualnym // fot. materiały promocyjne

Tegoroczna edycja Gdynia Business Week odbędzie się w świecie wirtualnym // fot. materiały promocyjne

28.07.2020 r.

Są młodzi, kreatywni, mają smykałkę do przedsiębiorczości i niezwykły pęd do nauki. Mowa o uczestnikach Gdynia Business Week – skierowanego do młodzieży programu rozwijającego umiejętności niezbędne w świecie biznesu. Program nie dał się pokonać koroawirusowi i wykorzystując nowe technologie, przeniósł się na ten rok do świata wirtualnego. Już w najbliższy poniedziałek, 3 sierpnia, startuje jego 12. edycja.

Gdynia Business Week to program rodem ze Stanów Zjednoczonych. Jego uczestnicy odbywają intensywny kurs przedsiębiorczości. Instruktorami kilkuosobowych grup-firm zostają przedstawiciele znanych firm z USA, takich jak np. Microsoft czy Boeing. Całość, siłą rzeczy, odbywa się po angielsku, jest to zatem również znakomita okazja do szlifowania swoich umiejętności językowych.

W tym roku program odbędzie się już po raz dwunasty. Do tej pory dzięki niemu setki uczniów z gdyńskich szkół poszerzyło swoje horyzonty i „założyło” pierwsze wirtualne biznesy! Intensywny kurs pod okiem zagranicznych instruktorów to zastrzyk cennej wiedzy i umiejętności, które z całą pewnością wspierają start w dorosłość.

– Projekt Gdynia Business Week daje realną możliwość poznania zasad funkcjonowania prawdziwego świata biznesu, zweryfikowania posiadanej wiedzy z najlepszymi ekspertami, wymianę doświadczeń i świadome planowanie swojej kariery zawodowej. To projekt cieszący się bardzo dużym zainteresowaniem nie tylko wśród gdyńskich uczniów, ale także firm, co najlepiej świadczy o tym, że jest to doskonała platforma do wymiany doświadczeń, budowania sieci kontaktów i współpracy przy planowaniu rozwoju naszego miasta – mówił przy okazji poprzedniej edycji programu Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni ds. jakości życia.

Uczestnicy ubiegłorocznej edycji Gdynia Business Week / fot. Magadalena Czernek
Uczestnicy ubiegłorocznej edycji Gdynia Business Week / fot. Magadalena Czernek

Tegoroczna edycja programu, z uwagi na pandemię koronawirusa, nie mogła niestety odbyć się w dotychczasowej formie. Wydarzenie zaplanowane na 3-6 sierpnia przeniesiono jednak do świata wirtualnego. Zapisy do udziału trwały do 15 lipca, a zakwalifikowani uczniowie dołączą już niedługo do koleżanek i kolegów z całego świata podczas wirtualnych zajęć. W ubiegłym roku w Gdyni gościliśmy m.in. uczestników z Białorusi czy Gruzji, a w samej imprezie wzięło udział niemal 100 uczniów.

Spotkania on-line odbywać się będą z wykorzystaniem systemu Blackboard oraz nowego oprogramowania do symulacji biznesowej, zintegrowanego z wideokonferencjami Zoom. Uczniowie podzieleni zostaną na 6-8-osobowe międzynarodowe grupy-firmy nadzorowane przez liderów biznesowych, nazywanych Company Advisors. Członkowie grup wybiorą spośród siebie prezesa firmy, dyrektora finansowego, kierownika ds. marketingu, etc. Wspólnie stworzą marketingową kampanię wideo dla swojego produktu i będą walczyć o uwagę „inwestorów” na YouTube. Ponadto w programie znajdą się m.in. wirtualne targi uczelni czy wirtualna olimpiada biznesowa. Ostatniego dnia warsztatów uczestnicy przestawią swój biznes profesjonalistom z różnych branży i będą walczyć o zebranie jak największych środków od potencjalnych inwestorów.

Ponieważ w zajęciach brać będą osoby z różnych krajów, znajdujących się w różnych strefach czasowych. By móc razem pracować ustalono wspólne godziny spotkań dla wszystkich uczestników, dostosowane do czasu stanu Waszyngton, położonego nad zachodnim wybrzeżem USA. Gdyńscy uczniowie będą więc odbywać zajęcia w godzinach popołudniowo-wieczornych, tj. między 18:00 a 23:00.

Virtual Gdynia Business Week jest częścią amerykańskiego programu Washington Business Week, prowadzonego przez Foundation for Private Enterprise Education.