1050 (650) 2012-05-11 - 2012-05-17

Projekty europejskie w orłowskim ekonomiku

Unia Europejska zwiększa szanse zawodowe uczniów Zespołu Szkół Administracyjno-Ekonomicznego w Gdyni. Dzięki projektom unijnym (Leonardo, Młodzież w działaniu, Comenius) promowanych od sześciu lat przez dyrektora szkoły mgr Annę Marlewską wraz z gronem pedagogicznym, uczniowie ZSAE zdobywają praktyczne umiejętności tworzenia i zarządzania projektem. Nawiązują przyjaźnie, poznają nowe kraje, oraz zasady funkcjonowania instytucji i przedsiębiorstw zagranicznych. Doskonalą własne umiejętności językowe, które w przyszłości wykorzystają w pracy zawodowej.
W tym roku szkolnym 30 uczestników projektu „Z miłości do miejscowości - pole kreatywności" realizowanego w ramach programu „Młodzież w działaniu" otrzymało Youthpass Certificates, które są oficjalnym potwierdzeniem umiejętności i doświadczeń młodych ludzi nabytych podczas realizacji tego przedsięwzięcia.
Uczestnicy projektu dowiedzieli się, jak w Niemczech, Polsce i Turcji mieszkańcy małych miejscowości próbują wyróżnić swoja okolicę. Jak zachęcają innych do odwiedzin oraz jak angażują do działań okolicznych mieszkańców.
Młodzież każdego z wyżej wymienionych krajów prowadziła zajęcia, których celem był rozwój kreatywności, przedsiębiorczości oraz komunikowania się w obcym języku.
Od września trwa przygotowanie uczniów, którzy w tegoroczne wakacje wyjadą na 3-tygodniowe praktyki zagraniczne do Turcji (Izmir) i Hiszpanii (Granada) w ramach projektu UE - Leonardo „Dziś praktyka - jutro własna firma".
Na zakończenie projektu 36 jego uczestników otrzyma międzynarodowy certyfikat Europass Mobility, dokumentujący ich doświadczenie zawodowe oraz odbycie praktyki zagranicznej. Zwiększy to ich szanse na krajowym i europejskim rynku pracy.
Szkoła kończy realizację kolejnego projektu Comenius „Promujemy siebie, region, kraj - młody Europejczyk tworzy nowy styl życia". W ramach działań projektowych uczniowie i nauczyciele odwiedzili szkoły we Włoszech, Francji, Hiszpanii, Niemczech i Rumunii. Pogłębili wiedzę dotyczącą promocji własnego kraju i regionu, zdrowego trybu życia, postaw i zachowań społecznych i ekologicznych oraz promocji własnej osoby poprzez rozwój wewnętrzny i aktywne działania w środowisku lokalnym. W planach kontynuacja tego programu we współpracy z nowymi 9 krajami.  

ikona