1246 (1046) 2016-08-26 - 2016-09-08

Ostatni dzwonek dla strategów

Tylko do końca letnich wakacji można wypełnić ankietę i wypowiedzieć się na temat swojej wizji Gdyni. Do 31 sierpnia na stronie www.2030.gdynia.pl zbierane są opinie, które posłużą do opracowania dokumentu wskazującego kierunki rozwoju naszego miasta na najbliższe kilkanaście lat.
Obecnie trwa pierwszy etap tworzenia strategii, który polega na opisie koncepcji rozwoju i wyglądu miasta w 2030 roku przy wykorzystaniu lokalnego potencjału i dostępnych możliwości. Nad tą wizją wspólnie pracują władze Gdyni, urzędnicy, eksperci, przedstawiciele różnych gdyńskich środowisk oraz mieszkańcy.
Jeszcze przez kilka dni zawierająca łącznie 10 punktów ankieta dostępna jest bezpośrednio pod adresem http://www.gdynia.pl/ankieta2030. Dokument składa się zarówno z pytań otwartych opisowych,  jak i zamkniętych. Aby obraz danych był pewniejszy, ankietowany podaje także między innymi miejsce zamieszkania, gdyż wypowiedzieć się mogą nie tylko gdynianie.
Do tej pory swoją opinią podzieliło się blisko 700 osób. Pomocne okazały się także bezpośrednie spotkania i warsztaty, które odbyły się na przełomie maja i czerwca. Z zebranymi wnioskami można zapoznać się  w trakcie lektury podsumowania tych spotkań. Dostępne jest ono na stronie www.2030.gdynia.pl. Jeszcze przed wakacjami zorganizowane zostały także cztery debaty z przedsiębiorcami branż kluczowych dla rozwoju miasta, reprezentującymi sektory portowo-morski i TSL, stoczniowy, BPO i ICT oraz turystyczny. Na podstawie wszystkich zebranych informacji powstanie wizja i główne cele strategiczne. Szczegółowy raport z ankiet ma być gotowy do połowy września.
Natomiast do końca września trwa plastyczny konkurs dla małych gdynian Moja Gdynia 2030. Regulamin dostępny jest na stronie strategii www.2030.gdynia.pl.

ikona