1377 (1077) 2019-08-30 - 2019-09-05

Sześć dni z młodzieżowym biznesem #wGdyni

Drzemie w nich smykałka do interesów, mają innowacyjne pomysły i biegle posługują się językiem angielskim. Blisko 100 uczniów z Gdyni, Białorusi i Gruzji uczestniczyło w 11. edycji programu Gdynia Business Week. Przez 6 dni poznawali tajniki świata biznesu od podszewki, rozwijali swoje umiejętności i uczyli się zarządzania finansami oraz marketingu. Pod okiem instruktorów ze Stanów Zjednoczonych tworzyli własne produkty i strategie działalności firmy. Warsztaty odbywały się od 18 do 23 sierpnia w III Liceum Ogólnokształcącym.
Gdynia Business Week to wzorowany na amerykańskim programie Washington Business Week, szcześciodniowy kurs dla młodych pasjonatów przedsiębiorczości, podczas którego mają możliwość poznania zasad funkcjonowania świata biznesu. Poprzez udział w różnorodnych warsztatach, prelekcjach i kreatywnych zabawach, uczestnicy, pod okiem profesjonalnych instruktorów z amerykańskich firm, rozwijają umiejętności, które są niezbędne do osiągnięcia sukcesu na współczesnym konkurencyjnym rynku. Tworząc własne „firmy” i innowacyjne produkty, uczą się m.in. podstaw zarządzania przedsiębiorstwem, marketingu i reklamy, negocjacji, jak również efektywnej pracy w grupie i sposobów radzenia sobie z tremą podczas autoprezentacji. Całość programu odbywa się w języku angielskim, dlatego jest to okazja na podszkolenie tzw. Business English.
W ostatnim dniu Gdynia Business Week, do współpracy w roli jury zaangażowani zostali przedstawiciele lokalnego biznesu, którzy podczas podsumowującej program sesji, zwanej „Targami”, ocenili prace uczniów.
Zwycięzcami tegorocznej edycji Gdynia Business Week zostali:
W kategorii Trade Show Basic grupa A – Answer, w składzie: Krzysztof Kołodziej, Jan Kozikowski, Weronika Nieżorawska, Nicole Lubaczewska, Julia Włodarczyk, Filip de Laval, Jędrzej Rodzewicz, Tatin Maghlaperidze i Anhelina Yurevich.
W kategorii Trade Show Advanced oraz BizSim Advanced grupa I – iDeal: Leon Gryszyn, Jakub Ulita, Alicja Raczunas, Łukasz Świątek, Patrycja Keslinke, Irena Szwonka i Maciej Browarczyk.
W kategorii BizSim Basic grupa E - Exclusive Advanced Software Technology: Elżbieta Jeziorska, Klara Święcicka, Yuki Hayashida, Jakub Gurski, Wiktoria Oczk, Alan Perzanowski i Patryk Zatorski.
Najlepszy biznesplan przygotowała grupa J - Just Jim, w składzie: Miłosz Romański, Filip Krawcewicz, Marek Ścibior, Klaudia Mielke, Patryk Świątek, Marcin Ruta i Patrycja Drojecka.
W kategorii Stockholder Presentation grupa D – Dima: Maja Gregorczyk, Maciej Błaszczak, Daria Pączek, Kamil Nowak, Zuzanna Koszałka, Łukasz Minasiewicz, Anna Witzling, Katarzyna Rohda i Mikhail Salavei.
Gratulujemy!
Wydarzenie organizuje Gdynia we współpracy z Foundation for Private Enterprise Education, amerykańskim partnerem projektu. Partnerami tegorocznej edycji programu byli: C. Hartwig, Boeing, Microsoft, Refinitiv, PPNT Gdynia i Centrum Nauki Experyment.

  • ikonaOpublikowano: 29.08.2019 12:16
  • ikona

    Autor: Monika _Kowalska (monika.kowalska@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 29.08.2019 12:17
  • ikonaZmodyfikował: Monika Kowalska
ikona