Drzemie w nich smykałka do interesów, mają innowacyjne pomysły i biegle posługują się językiem angielskim. Blisko 100 uczniów z Gdyni, Białorusi i Gruzji uczestniczyło w 11. edycji programu Gdynia Business Week. Przez 6 dni poznawali tajniki świata biznesu od podszewki, rozwijali swoje umiejętności i uczyli się zarządzania finansami oraz marketingu. Pod okiem instruktorów ze Stanów Zjednoczonych tworzyli własne produkty i strategie działalności firmy. Warsztaty odbywały się od 18 do 23 sierpnia w III Liceum Ogólnokształcącym.Gdynia Business Week to wzorowany na amerykańskim programie Washington Business Week, szcześciodniowy kurs dla młodych pasjonatów przedsiębiorczości, podczas którego mają możliwość poznania zasad funkcjonowania świata biznesu. Poprzez udział w różnorodnych warsztatach, prelekcjach i kreatywnych zabawach, uczestnicy, pod okiem profesjonalnych instruktorów z amerykańskich firm, rozwijają umiejętności, które są niezbędne do osiągnięcia sukcesu na współczesnym konkurencyjnym rynku. Tworząc własne „firmy” i innowacyjne produkty, uczą się m.in. podstaw zarządzania przedsiębiorstwem, marketingu i reklamy, negocjacji, jak również efektywnej pracy w grupie i sposobów radzenia sobie z tremą podczas autoprezentacji. Całość programu odbywa się w języku angielskim, dlatego jest to okazja na podszkolenie tzw. Business English. W ostatnim dniu Gdynia Business Week, do współpracy w roli jury zaangażowani zostali przedstawiciele lokalnego biznesu, którzy podczas podsumowującej program sesji, zwanej „Targami”, ocenili prace uczniów.Zwycięzcami tegorocznej edycji Gdynia Business Week zostali:W kategorii Trade Show Basic grupa A – Answer, w składzie: Krzysztof Kołodziej, Jan Kozikowski, Weronika Nieżorawska, Nicole Lubaczewska, Julia Włodarczyk, Filip de Laval, Jędrzej Rodzewicz, Tatin Maghlaperidze i Anhelina Yurevich. W kategorii Trade Show Advanced oraz BizSim Advanced grupa I – iDeal: Leon Gryszyn, Jakub Ulita, Alicja Raczunas, Łukasz Świątek, Patrycja Keslinke, Irena Szwonka i Maciej Browarczyk.W kategorii BizSim Basic grupa E - Exclusive Advanced Software Technology: Elżbieta Jeziorska, Klara Święcicka, Yuki Hayashida, Jakub Gurski, Wiktoria Oczk, Alan Perzanowski i Patryk Zatorski. Najlepszy biznesplan przygotowała grupa J - Just Jim, w składzie: Miłosz Romański, Filip Krawcewicz, Marek Ścibior, Klaudia Mielke, Patryk Świątek, Marcin Ruta i Patrycja Drojecka.W kategorii Stockholder Presentation grupa D – Dima: Maja Gregorczyk, Maciej Błaszczak, Daria Pączek, Kamil Nowak, Zuzanna Koszałka, Łukasz Minasiewicz, Anna Witzling, Katarzyna Rohda i Mikhail Salavei. Gratulujemy! Wydarzenie organizuje Gdynia we współpracy z Foundation for Private Enterprise Education, amerykańskim partnerem projektu. Partnerami tegorocznej edycji programu byli: C. Hartwig, Boeing, Microsoft, Refinitiv, PPNT Gdynia i Centrum Nauki Experyment. Opublikowano: 29.08.2019 12:16 Autor: Monika _Kowalska (monika.kowalska@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 29.08.2019 12:17 Zmodyfikował: Monika Kowalska