1382 (1082) 2019-10-04 - 2019-10-10

Niedługo ruszy budowa trasy S6

Jeszcze tej jesieni będą mogły rozpocząć się prace przy budowie nowej drogi ekspresowej S6. Wykonawcy przekazano tzw. ZRID, czyli zgodę na realizację inwestycji drogowej dla odcinka Szemud-Chwaszczyno. Trasa docelowo ma łączyć się z istniejącą obwodnicą Trójmiasta na wysokości Wielkiego Kacka.
To duży krok do przodu w procesie budowy tzw. Trasy Kaszubskiej, czyli nowej S6 – wojewoda pomorski wydał zgodę na realizację odcinka Szemud-Chwaszczyno z rygorem natychmiastowej wykonalności. Oznacza to, że wykonawca w tej chwili czeka na przekazanie placu budowy i wkrótce będą mogły rozpocząć się prace.
Budowa trasy S6 między Szemudem a  Gdynią została podzielona na dwie części. Odcinek, którego dotyczy decyzja i na którym prace rozpoczną się jeszcze jesienią, ma długość ok. 13,6 km. Zostanie wybudowany węzeł w Koleczkowie, a także miejsca obsługi podróżnych (tzw. MOP) w Kamieniu (dla obu kierunków). Łącznie odcinek to 19 obiektów inżynierskich, w tym most, estakada, wiadukty i przejście podziemne.
Drugi fragment tego odcinka, przebiegający od Chwaszczyna do Gdyni oczekuje na decyzję o zezwoleniu na realizację drogową. Łącznie będzie to około 22 km trasy zasadniczej i trzy węzły: wspomniany wcześniej w Koleczkowie i dwa duże węzły w Chwaszczynie oraz Wielkim Kacku.
Trasa będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i pas awaryjny, a na odcinku Chwaszczyno-Gdynia Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia Wielki Kack (ze względu na natężenie ruchu) będą to trzy pasy na długości ok. 2,9 km. Oprócz tego zbudowanych zostanie ok. 12 kilometrów dróg lokalnych i około 15 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości.
Koszt prac budowlano-montażowych na tym odcinku to ok. 817 mln zł.
W projektowaniu i oczekiwaniu na wydanie decyzji ZRID są odcinki Bożepole Wielkie-Luzino oraz Luzino-Szemud.

ikona