Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni przypomina, że zgodnie z obowiązującymi przepisami, właściciele nieruchomości zabudowanych oraz przeznaczonych pod zabudowę zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, są zobowiązani umieścić na nieruchomości, w widocznym miejscu, tabliczkę z numerem porządkowym nieruchomości. Na tabliczce powinna być podana również nazwa ulicy, przy której znajduje się nieruchomość. Jeżeli budynek jest położony w głębi nieruchomości, która jest ogrodzona od ulicy, tabliczkę z numerem porządkowym nieruchomości umieszcza się również na ogrodzeniu. Właściciel nieruchomości odpowiada za utrzymywanie ww. oznakowania nieruchomości w należytym stanie, zapewniającym m.in. aktualność i czytelność tabliczki.Oznakowanie miejskich ulic i placów ich nazwami należy z kolei do zadań Zarządu Dróg i Zieleni. Co roku sukcesywnie uzupełniane i wymieniane jest kilkaset tablic w całym mieście, zarówno na nowych ulicach, jak i w miejscach, gdzie oznakowania brakuje lub dotychczasowe jest nieczytelne lub zniszczone. Zauważone przez mieszkańców potrzeby w tym zakresie można zgłaszać bezpośrednio do ZDiZ (tel. (058) 761 20 00, email sekretariat@zdiz.gdynia.pl), bądź za pośrednictwem Straży Miejskiej lub rad dzielnic. Opublikowano: 27.11.2008 00:00 Autor: Małgorzata Omachel - Kwidzińska (m.omachel@gdynia.pl)