Co nowego

Dziesiątki tysięcy ton stali. GCT bije rekord

Przeładunek stalowych płyt z pokładu statku Pegasus w terminalu GCT // fot. mat. prasowe GCT

Przeładunek stalowych płyt z pokładu statku Pegasus w terminalu GCT // fot. mat. prasowe GCT

Terminal GCT (Gdynia Container Terminal) bije swoje historyczne rekordy. W porcie w niespełna trzy dobry przeładowano jednorazowo największy ładunek drobnicowy, z jakim do tej pory miał do czynienia operator – to dostawa stalowych płyt, które przypłynęły do Gdyni z rosyjskiego Sankt Petersburga.


Branża portowa nie narzeka na przestoje. W połowie tygodnia w GCT – jednym z portowych terminali działających w Gdyni – zanotowano nowy rekord. Operatorzy przeładowali dokładnie 33 tysiące 822 tony stalowych płyt, tzw. slabów (półproduktów wykorzystywanych m.in. w przemyśle, przy produkcji określonych wyrobów). Jak poinformował branżowy portal GospodarkaMorska.pl, to największy jednorazowy ładunek drobnicowy, który przeładowano w całej historii działalności GCT.

Towar przypłynął do gdyńskiego portu z rosyjskiego Sankt Petersburga na pokładzie statku Pegasus – 180-metrowego masowca pływającego pod banderą Kajmanów. Rekordowy przeładunek rozpoczął się w niedzielę, 14 listopada przed południem, a zakończył się w środę ok. godz. 9:00. GCT podsumowało, iż tzw. dobowa rata wyładunkowa wyniosła ponad 11,5 tys. ton, co było możliwe dzięki ciężkiej pracy służb terminalu przez kilkadziesiąt godzin.

- Tak sprawny przeładunek nie byłby możliwy, gdyby nie owocna współpraca z Laude Smart Intermodal S.A., za którą bardzo dziękujemy – powiedział dla portalu GospodarkaMorska.pl Adam Czartowski, dyrektor handlowy Gdynia Container Terminal.

Terminal dzięki udanej obsłudze partii stalowych płyt liczy na dalszą współpracę ze wspomnianym kontrahentem. Prowadzony od 2005 roku przez zagraniczną spółkę holdingową Hutchison Ports terminal GCT udowodnił tym samym, że jest w stanie skutecznie obsługiwać duże zadania związane nie tylko z przeładunkiem kontenerów – swoim tytułowym przedmiotem działalności – ale także ładunki drobnicowe, wymagające odpowiedniej kadry i warunków technicznych.

Na co dzień GCT obsługuje m.in. regularne połączenia feederowe z portami w Hamburgu, wspomnianym Sankt Petersburgu, Rydze, Helsinkach, Rotterdamie, Bilbao czy Aarhus. W ofercie pojawiło się też regularne połączenie oceaniczne, które pozwala na transport towarów z Gdyni aż do północnoamerykańskich portów w stanach Nowy Jork, Wirginia i w Karolinie Południowej. W 2020 roku terminal zanotował swoją rekordową liczbę przeładowanych kontenerów, przekraczając okrągłą liczbę 4 milionów TEU.

ikona

Zobacz także

Najnowsze