Co nowego

Gdynia z własnym Monopoly!

Rusza głosowanie na najdroższe pole gdyńskiej edycji, mat. prasowe

Rusza głosowanie na najdroższe pole gdyńskiej edycji, mat. prasowe

Już wiosną przyszłego roku Gdynia będzie miała własną edycję kultowej gry planszowej Monopoly! Do współtworzenia gry są też zaproszeni mieszkańcy i sympatycy miasta, wybierając między innymi lokalizację na najdroższe pole na planszy.

Gdynia, która w 2008 roku jako jedyne miasto w Polsce znalazła się na planszy Monopoly Świat, już niedługo dołączy do miast takich jak Nowy Jork, Londyn czy Sydney, które posiadają własne edycje słynnej gry!

Za nami konferencja inaugurująca projekt „Monopoly edycja Gdynia” w Centrum Nauki Experyment. Jej przygotowaniem zajmuje się firma Winning Moves wraz z miastem Gdynia. Od środy rozpoczyna się także za pośrednictwem portalu Trojmiasto.pl głosowanie na najdroższe miejsce na planszy, które wybrane zostanie spośród czterech lokalizacji – Klif w Orłowie, Bulwar Nadmorski, Skwer Kościuszki i ulica Świętojańska.



Wspólnymi siłami i pomysłami


Wydanie gry planowane jest na wiosnę przyszłego roku. Mieszkańcy oraz sympatycy Gdyni do tego czasu będą mieć znaczący wpływ na ostateczny kształt i kreację gry poprzez różne aktywności i konkursy, nie tylko przy głosowaniu na najdroższe pole.

- To kultowa gra, znana na całym świecie. Kilka lat temu, dzięki głosowaniu gdynian i naszych przyjaciół, Gdynia stała się jedynym polskim miastem na światowej edycji gry Monopoly. To bardzo nas ucieszyło i zarazem zwróciło uwagę, jak wielkie zainteresowanie miastem wynikało z tego faktu. Stąd między innymi decyzja o tym, by powstała wyłącznie gdyńska edycja. Chcemy stworzyć taką formułę gry, która będzie wspaniałą zabawą nie tylko dla gdynian, ale i dla naszych przyjaciół w całym kraju i nie tylko – zaznaczył Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

Uczniowie z gdyńskich szkół z prezydentem Gdyni Wojciechem Szczurkiem i wiceprezydent Katarzyną Gruszecką-Spychałą, fot. Kamil Złoch

Miejskie edycje Monopoly to z założenia projekty prezentujące walory danego miasta, jego ważne plenery, obiekty i wydarzenia, które stanowią o jego charakterze, a także atrakcyjności dla mieszkańców i turystów. Projekt uwzględnia miejsca z obszaru kultury, edukacji, architektury oraz lokalnego biznesu.

Nie tylko dla mieszkańców


To gratka nie tylko dla mieszkańców utożsamiających się z Gdynią, ale też na przykład dla turystów - oprócz emocji, jakie dostarcza gra Monopoly, otrzymają w atrakcyjnej formie informacje o miejscu, które odwiedzają. Dzięki dystrybucji online także mieszkańcy innych miast będą mogli z łatwością zakupić grę i zapoznać się z walorami miasta.

- To prezent dla naszych mieszkańców oraz dla turystów, którzy chcą przypomnieć sobie gdyński klimat po powrocie z wypoczynku w Gdyni i, do czego zachęcamy, zaplanować kolejny pobyt w naszym mieście - mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki. - Bardzo się cieszę, że mamy szansę promować miasto w tak nietypowy i ciekawy sposób. Właściciel marki Monopoly wybiera na swoich partnerów tylko miasta, które są już rozpoznawalne w świecie. W ten oto sposób dołączamy do elity miast takich jak Londyn, Nowy Jork, Sydney, a w Polsce Poznań czy Kraków - dodaje wiceprezydent.

- Jednym z głównym priorytetów polityki rodzinnej w Gdyni jest tworzenie przestrzeni do budowania relacji. Wspólne popołudnia z planszówkami mogą być doskonałym pomysłem na spędzanie czasu w gronie rodziny, przyjaciół i znajomych. Monopoly to gra, którą znają wszyscy. Pozwala na tworzenie drużyn dzieci-rodzice, uczy przedsiębiorczości i planowania, a jeśli dodatkowo będziemy mogli lepiej poznać Gdynię, to będzie to dodatkową frajdą – mówi Beata Szadziul, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. rodziny i naczelnik Wydziału Polityki Rodzinnej.

Producentem gry jest firma Winning Moves, która powstała ponad 20 lat temu w Anglii. Od 5 lat prężnie działa również na terenie Polski. Winning Moves jest wydawcą wielu licencji i gier sprzedawanych na całym świecie. Wiosną 2020 roku odbędzie się wielka premiera gry w gdyńskiej edycji i zostanie ona wówczas udostępniona do sprzedaży.

Do tej pory własne edycje gry w Polsce posiadają m.in. Kraków, Wrocław, Poznań czy Tatry i Zakopane.

Galeria zdjęć

ikona Pobierz galerię
  • ikonaOpublikowano: 09.10.2019 15:45
  • ikona

    Autor: Kamil Złoch (k.zloch@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 10.10.2019 13:30
  • ikonaZmodyfikował: Kamil Złoch
ikona

Najnowsze