Co nowego

Gdyński Biznesplan pełen pomysłów

Gdyński Biznesplan pełen pomysłów // mat.prasowe

Gdyński Biznesplan pełen pomysłów // mat.prasowe

31 stycznia zakończył się pierwszy etap tegorocznego konkursu „Gdyński Biznesplan”. Studenci ponownie zasypali organizatorów swoimi koncepcjami. Wpłynęło niemal 220 zgłoszeń. Kto zakwalifikuje się do drugiego etapu? Okaże się już 6 lutego. A o tym, która idea zwycięży, dowiemy się podczas wielkiego finału 6 czerwca. Jej pomysłodawca otrzyma 30 tysięcy złotych!

Ogłoszenie listy uczestników konkursu zakwalifikowanych do II etapu nastąpi do 6 lutego. Już dziś wiemy, że zgłosiło się 218 studentów ze 192 pomysłami biznesowymi. Zgłoszenia głównie dotyczą branż: design/projektowanie/sztuka, edukacja/szkolenia/oświata oraz gastronomia.
 
Dla autorów pomysłów, którzy znajdą się w II etapie przygotowano wiele wartościowych szkoleń i warsztatów, prowadzonych przez doświadczonych trenerów i praktyków biznesu. Uczestnicy dowiedzą się na przykład, jak prawidłowo przygotować biznesplan, jak zbadać rynek i skonstruować budżet, gdzie szukać klientów, jak promować swoje produkty i usługi, jak dobrze prezentować biznesowe pomysły czy jakie kwestie prawne trzeba wziąć pod uwagę prowadząc własną działalność gospodarczą. Ten etap zakończy się złożeniem gotowych biznesplanów – w nieprzekraczalnym terminie do 10 kwietnia 2019 roku.
 
Autorzy najlepszych pomysłów zostaną zaproszeni do finału. Lista zakwalifikowanych do niego osób pojawi się do 15 kwietnia. Potem od rozstrzygnięcia konkursu uczestników będzie dzielić już tylko prezentacja pomysłu przed jury. Gala finałowa konkursu odbędzie się 6 czerwca 2019 roku. Na zwycięzcę czekać będą cenne nagrody rzeczowe i finansowe.
 
Konkurs „Gdyński Biznesplan” ma charakter ogólnopolski. Gdynia organizuje go nieprzerwanie od 2003 roku. Ideą konkursu jest umożliwienie realizacji biznesowych planów przede wszystkim tym, którzy nie mają jeszcze doświadczenia na tym polu. Chodzi też o kształtowanie i wspieranie postaw aktywnych i przedsiębiorczych wśród studentów, których projekty rokują powodzenie rynkowe. Co roku w konkursowe szranki staje kilkaset osób. Konkurs nie ma ograniczeń terytorialnych – zgłaszać mogą się osoby z całego kraju i z zagranicy. Trzeba jednak pamiętać, że laureaci muszą założyć lub przenieść swoją działalność do Gdyni.


 
Udział w „Gdyńskim Biznesplanie” dla wielu finalistów poprzednich edycji okazał się pierwszym krokiem do sukcesu w różnorodnych branżach, jak IT (Łukasz Osowski z syntezatorem mowy IVONA), branża kolejowa (Kamil Hajduk i firma Bahati Rail) czy kosmetyczna (Izabela Ryska – kosmetyki naturalne). W zeszłorocznej edycji wygrał biznesplan Igora Kaczmarczyka – Sukcynolab - Antybakteryjne ekstrakty z bursztynu.
 
- Zwycięstwo w „Gdyńskim Biznesplanie” przekłada się na konkretną nagrodę finansową – 30 tysięcy złotych, która bez wątpienia pomoże laureatowi we wcielaniu w życie biznesowych planów. Ale warto podkreślić, że wygranymi w tym konkursie są wszyscy jego uczestnicy – zyskują bowiem potężną dawkę wiedzy i możliwość konsultowania swoich pomysłów z ekspertami. Dla studentów to doskonała okazja, by wyjść poza mury uczelni i skonfrontować swoje plany z realnym biznesowym światem – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.

Przebieg konkursu można też śledzić na Facebooku i na stronie Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości.

Galeria zdjęć

ikona Pobierz galerię
  • ikonaOpublikowano: 01.02.2019 14:20
  • ikona

    Autor: Marta Jaszczerska-Zawadzka (m.jaszczerska@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 01.02.2019 14:35
  • ikonaZmodyfikował: Marta Jaszczerska
ikona

Zobacz także

Najnowsze