Co nowego

Lokalny biznes - filar rozwijającego się miasta

fot. materiały promocyjne

fot. materiały promocyjne

Statystycznie niemal co trzeci gdynianin jest przedsiębiorcą. Korzystając z produktów i usług firm działających w Gdyni, wspieramy lokalny rynek i przyczyniamy się do rozwoju miasta i jego gospodarki. Dlatego też niezwykle ważne jest, by działać lojalnie i kupować lokalnie. Właśnie ta idea przyświeca kampanii #MiastazPrzedsiębiorcami, którą z okazji Dnia Przedsiębiorcy przygotowały: Inicjatywa Firm Rodzinnych, Związek Miast Polskich oraz blisko 100 samorządów z całego kraju, w tym także Gdynia.

„Działaj lojalnie – kupuj lokalnie” to hasło przewodnie kampanii #MiastazPrzedsiębiorcami. Jej celem jest przedstawienie istoty i roli przedsiębiorców w wymiarze lokalnym oraz tego, jak duże znaczenie ma ich wspieranie i rozwój. Inicjatywa nie bez powodu startuje 21 czerwca – tego dnia obchodzimy bowiem w Polsce Dzień Przedsiębiorcy. Święto zostało ustanowione pięć lat temu przez Sejm RP. Mimo że upłynęło już trochę czasu, Dzień Przedsiębiorcy nie zakorzenił się mocno w świadomości Polaków. Ma to zmienić kampania informacyjna przygotowana przez Inicjatywę Firm Rodzinnych i Związek Miast Polskich, w którą zaangażowało się niemal 100 samorządów, w tym także Gdynia.

– Przedsiębiorczość mieszkańców to jeden z filarów nowoczesnego i rozwijającego się miasta, jakim niewątpliwie jest Gdynia. Działania wspierające gdyński biznes wielokrotnie zauważano i doceniano. W dobie pandemii koronawirusa Gdynia szczególnie zadbała o komfort i bezpieczeństwo swoich przedsiębiorców, a nasz autorski program pomocowy Gdyński Falochron został nagrodzony przez wiedeński Instytut Innowacji w Polityce. Lokalni przedsiębiorcy są niezaprzeczalnie bezcenną wartością Gdyni – mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.


Na czym polega kampania? Przez najbliższe dwa tygodnie organizatorzy wspólnie z samorządami, które są partnerami inicjatywy, będą pokazywać na planszach informacje o roli i wkładzie przedsiębiorców w lokalną gospodarkę, a także w dobrobyt społeczności. Aby dotrzeć do jak największej liczby odbiorców, materiały pojawią się na stronach internetowych, portalach społecznościowych, a będą także przekazywane metodami tradycyjnymi. Organizatorzy szacują, że kampania może objąć swoim zasięgiem nawet 8 milionów mieszkańców z niemal 100 miast.

– Aby podnieść świadomość o Dniu Przedsiębiorcy, chcemy działać tam, gdzie przedsiębiorcy funkcjonują, czyli w miastach i regionach. Niezbędne jest pokazanie współobywatelom i sąsiadom oraz gospodarzom miast, jaką rolę w tworzeniu podstaw materialnych i społecznych wspólnot odgrywają przedsiębiorcy. Konieczne jest przedstawienie osiągnięć polskich przedsiębiorców, którzy ryzykując swoim majątkiem, poprzez swoją energię i wolę tworzenia, kreują dochód narodowy w stopniu, który w wielu krajach budzi zazdrość. To przedsiębiorcy produkują, płacą podatki i inwestują majątek swój i swoich rodzin – komentuje Tomasz Budziak, wiceprezes zarządu Inicjatywy Firm Rodzinnych.

W kampanię zaangażowała się również Gdynia. Ta postawa nie może dziwić – mowa w końcu o mieście, w którym funkcjonuje 41 000 firm w sektorze prywatnym, a niemal co trzeci mieszkaniec jest przedsiębiorcą. Aż 96% pracodawców w Gdyni to mikro i małe przedsiębiorstwa. Tworzą one łącznie ponad połowę, bo aż 58% wszystkich miejsc pracy w naszym mieście. Korzystanie z ich usług i produktów wpływa na niskie bezrobocie i pozytywnie oddziałuje na poziom życia wszystkich gdynian.

– Gdynia to miasto, które od zawsze było symbolem wielkiej przedsiębiorczości, a trwający Rok Tadeusza Wendy tylko nam o tym przypomina. To przecież dzięki mądremu planowi, ciężkiej pracy i determinacji możliwe było wybudowanie nowoczesnego portu i miasta. Gdynia to doskonałe miejsce na realizację marzeń o własnej firmie. Potwierdzają to ostatnie dane, które wskazują, że przedsiębiorczość w naszym mieście jest jedną z najwyższych w Polsce. Specyfiką gdyńskiego rynku są małe, lokalne firmy, w tym także przedsiębiorstwa rodzinne. Gdyński biznes wspieramy m.in. poprzez tworzenie specjalnych programów i projektów ułatwiających podjęcie działalności i rozwój. Kampania #MiastazPrzedsiębiorcami to kolejna inicjatywa, w której chętnie bierzemy udział. To niezwykle istotne, by promować lokalny biznes, który jest przecież fundamentem gdyńskiej gospodarki – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.

Oprócz akcji startującej 21 czerwca Inicjatywa Firm Rodzinnych i Związek Miast Polskich planują inne działania, zmierzające m.in. do integracji środowisk przedsiębiorców czy zwiększania świadomości mieszkańców.

Inicjatywa Firm Rodzinnych to najstarsza i największa organizacja firm rodzinnych w Polsce. Jej misją jest wspieranie wolności gospodarczej, państwa prawa i społeczeństwa obywatelskiego, którego filarem jest środowisko firm rodzinnych. Z kolei Związek Miast Polskich to największa, najsilniejsza i najstarsza w kraju korporacja samorządową, która łączy prawie 350 dużych, średnich i małych miast. Organizacja aktywnie angażuje się w działania wzmacniające samorządność lokalną i wspomagające lepszy rozwój polskich miast.

  • ikonaOpublikowano: 21.06.2021 07:30
  • ikona

    Autor: Redakcja portalu Gdynia.pl (wydz.komsp@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 21.06.2021 16:14
  • ikonaZmodyfikował: Karolina Szypelt
ikona

Najnowsze