Co nowego

Ponad 400 pomysłów na biznes

// mat. prasowe

// mat. prasowe

Dokładnie 418, czyli blisko dwukrotnie więcej osób niż przed rokiem spróbuje swoich sił w konkursie „Gdyński Biznesplan”! Za nami rekrutacja, a przed uczestnikami - cykl szkoleń, które nauczą ich podstaw własnego biznesu. Ten etap zamknie złożenie projektu tytułowego biznesplanu.

Wraz z końcem stycznia skończył się nabór do tegorocznej, już 18. edycji gdyńskiego konkursu dla przyszłych przedsiębiorców. Swoje biznesowe pomysły pod ocenę ekspertów postanowiło oddać aż 418 osób, które zakwalifikowano do drugiego etapu konkursu. Najmłodszy uczestnik „Gdyńskiego Biznesplanu” ma 18 lat, najstarszy – 63 lata. Najwięcej chętnych na rozkręcenie własnej działalności znalazło się w grupie wiekowej 31-40. Zgłosiło się niemal tyle samo kobiet, co mężczyzn. Lista zakwalifowanych uczestników jest dostępna na stronie internetowej Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości.



Pomysły z różnych branż


Gdzie widzą swoje szanse na biznes tegoroczni uczestnicy? Zdecydowana większość planuje działalność usługową, kilkanaście procent chce spróbować swoich sił w produkcji, niewiele mniej – w handlu. Bardzo szeroki jest natomiast przedział branż: najbardziej popularne okazały się turystyka i rekreacja, design i projektowanie, edukacja i szkolenia oraz gastronomia. Nie brakuje też propozycji z branży reklamowej, medycznej, ICT czy ochrony środowiska i inżynierii. Warto podkreślić, że zgłoszenia obejmują nie tylko same pomysły na biznes, ale częściowo już gotowe prototypy, a nawet gotowe wdrożenia.

Szkolenia ułatwią start


Teraz uczestnicy skupią się na zdobywaniu podstawowej wiedzy, która pomoże im w przyszłym prowadzeniu działalności gospodarczej. Już 12 lutego rozpocznie się cykl szkoleń z doświadczonymi ekspertami. Podzielą się informacjami na temat zakładania firmy, marketingu, zarządzania finansami, promocją marki w mediach społecznościowych czy osłony własności intelektualnej. Jednym z kluczowych warsztatów będzie nauka pisania tytułowego biznesplanu, który jest przepustką do udziału w finale konkursu.

Uczestnicy od 5 lutego będą mogli zapisywać się na konkretne szkolenia przez linki do strony evenea.pl – więcej informacji na stronie Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości.

Co dalej?


Startujący w „Gdyńskim Biznesplanie” będą mieli czas na złożenie gotowych biznesplanów do 31 marca. Później autorzy najlepszych z nich zostaną zaproszeni do finału, w którym zaprezentują swoje pomysły przed konkursowym jury. Zwycięzców poznamy 4 czerwca, podczas Gali Finałowej.

Przypomnijmy, że jest o co walczyć - tegoroczna pula nagród to aż 100 tysięcy złotych, z czego zdobywca nagrody głównej może liczyć na zastrzyk finansowy w wysokości 30 tysięcy złotych, które pomogą mu w rozkręceniu własnej firmy. Wsparcie finansowe dostaną też zdobywcy drugiego i trzeciego miejsca. Do tego pakiet innych form wsparcia, które przydadzą się na początku biznesowej drogi.

Konkurs „Gdyński Biznesplan” jest organizowany przez Gdynię nieprzerwanie od 2003 roku.
Za jego organizację odpowiedzialne jest Gdyńskie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości. Głównymi partnerami konkursu są PKO Bank Polski, Refinitiv i Radmor. Konkurs można śledzić na Facebooku.

  • ikonaOpublikowano: 05.02.2020 12:30
  • ikona

    Autor: Kamil Złoch (k.zloch@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 05.02.2020 13:21
  • ikonaZmodyfikował: Kamil Złoch
ikona

Zobacz także

Najnowsze