Obecnie podjęto prace w zakresie wydobywania skrzyń typu gdyńskiego z rozbieranego Pirsu III (Nabrzeże Gościnne). - Trwa operacja podnoszenia ich z dna portu i holowania, z uwagi na fakt, że odbywa się w trakcie ciągłej pracy portu, obarczona jest dużą odpowiedzialnością i wymaga wyjątkowej precyzji – dodaje Grzegorz Dyrmo.
Są to obiekty o imponujących wymiarach - jedna z nich ma ponad 9 metrów wysokości i podstawę o wymiarach 18,5 x 8 metrów oraz wadze około 600 ton. Łącznie do usunięcia jest ich 13.
Poprzednie kroki realizacji projektu dotyczyły wydobycia ferromagnetyków w ilości ponad tysiąca sztuk. W listopadzie 2017 roku rozpoczęły się prace rozbiórkowe, polegające na demontażu płyt umocnienia dna stanowiska prób na uwięzi przy Nabrzeżu Gościnnym. Prace wykonywane były przez sześciu nurków - wydobyło 140 płyt umocnienia dna. Masa jednej płyty mieści się w granicach około 10 ton. Podczas prac rozbiórkowych zdemontowano m.in. oczep żelbetowy, polery, drabinki oraz odbojnice, a ponadto wydobyto 178 pali żelbetonowych długości 15-18 metrów o wadze około 4,5 tony/szt.
źródło: port.gdynia.pl
Opublikowano: 12.04.2018 08:30
Autor: Lechosław Dzierżak (l.dzierzak@gdynia.pl)