Co nowego

Trzech chętnych do przebudowania zatok

Na modernizacji zatok autobusowych zyskają pasażerowie z kilku dzielnic, m.in. Dąbrowy, fot. Lechosław Dzierżak

Na modernizacji zatok autobusowych zyskają pasażerowie z kilku dzielnic, m.in. Dąbrowy, fot. Lechosław Dzierżak

Trzy firmy zgłosiły swoje oferty w złożonym z trzech części przetargu na modernizację gdyńskich zatok autobusowych. Docelowo mają zmienić się przystanki, z których korzystają pasażerowie komunikacji miejskiej m.in. w Śródmieściu, Małym Kacku, Orłowie czy na Dąbrowie.

Poprawi się komfort pasażerów i ich bezpieczeństwo, a łatwiej będzie też poruszać się osobom z niepełnosprawnością – przebudowa części gdyńskich zatok przystankowych przyniesie sporo korzyści. Zmieni się nawierzchnia i infrastruktura przystanków autobusowych w kilku dzielnicach.

W piątek nastąpiło otwarcie ofert w przetargu prowadzonym przez Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni. Zamówienie jest podzielone na 3 części i obejmuje modernizację zatok na przystankach:

  • zespół przystanków Armii Krajowej / Władysława IV (01, 03)
  • zespół przystanków Gdynia Dworzec Główny PKP – Hala / Jana z Kolna (02, 04, 06)
  • Wiklinowa (02) / Chabrowa w kier. Pustek Cisowskich
  • Myśliwska (02) / Chwaszczyńska w kier. Dąbrowy
  • Lidzka (02) / Wielkopolska w kier. Dąbrowy
  • al. Zwycięstwa / Wielkopolska (04)
  • al. Zwycięstwa / granica z Sopotem w kier. centrum (Bernadowska 01)
  • Tymiankowa (01) / Miętowa
  • Tymiankowa (02) / Miętowa
  • Piołunowa (01) / Miętowa
  • Piołunowa (02) / Miętowa
  • Pętla Miętowa


Do wykonania prac zgłosiło się trzech potencjalnych wykonawców:

  • Firma Budowlano-Drogowa MTM SA proponuje realizację 1 części zamówienia za 2 208 205,26 złotych brutto
  • Eurovia Polska S.A. proponuje część 1 za 2 395 905,12 złotych brutto i część 3 za 2 762 150,21 złotych brutto
  • WPRD Gravel Sp.z.o.o. proponuje realizację części 2 za 2 668 334,34 złotych brutto


Oferty zostaną jeszcze przeanalizowane pod kątem formalnym. Głównym kryterium przy ocenie złożonych propozycji będzie cena brutto (60%) i okres udzielonej rękojmi oraz gwarancji (40%). Wszystkie z ofert przekraczają kwoty, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

Zgodnie z zapisami w dokumentacji przetargowej, wyłoniony wykonawca będzie musiał wykonać prace w ciągu 150 dni.

Modernizacja zatok przystankowych w Gdyni jest realizowana w ramach projektu „Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia”, na które Gdynia otrzymała dofinansowanie ze środków unijnych - z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.

  • ikonaOpublikowano: 31.05.2019 15:00
  • ikona

    Autor: Kamil Złoch (k.zloch@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 08.07.2019 13:58
  • ikonaZmodyfikował: Monika Kowalska
ikona

Najnowsze