Co nowego

Urzędowe sprawy w Gdyni załatwisz przez paczkomat

InPost Urząd24 w Gdyni / mat.prasowe

InPost Urząd24 w Gdyni / mat.prasowe

Dzięki współpracy Urzędu Miasta Gdyni oraz InPostu, od 17 września gdynianie mogą załatwiać wybrane urzędowe sprawy poprzez paczkomat – szybko, bezpiecznie i bezkontaktowo. Za pośrednictwem urządzenia można składać i odbierać dokumenty w sprawach związanych między innymi z: prawem jazdy, rejestracją pojazdu czy dowodem osobistym.
 
Gdyński Paczkomat Urząd 24 znajduje się przy budynku magistratu, od strony parkingu przy ulicy Bema.

– Nowe rozwiązania ułatwią życie mieszkańcom Gdyni. InPost świetnie dopasował usługę do naszych potrzeb. Od tej chwili godziny otwarcia urzędu nie będą ograniczeniem, a proces składania wybranych dokumentów odbywać się będzie w sposób szybki, bezpieczny i bezkontaktowy – mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.



Gdynia dołącza do grona miast, które zdecydowały się na współpracę z InPostem. Podobna usługa działa już m.in. w Krakowie, Gorzowie Wielkopolskim czy Kaliszu.

– Bardzo ważne jest, by miasta były otwarte na nowoczesne rozwiązania, które ułatwiają życie mieszkańcom – taką postawą może pochwalić się Urząd Miasta Gdyni – zauważa Rafał Brzoska, założyciel i prezes InPost. - Nasze rozwiązanie pomaga w rzeczywistej realizacji idei zarządzania miastem opartym na założeniach „Smart Cities”, które jest projektowane z myślą o poprawie standardu życia mieszkańców. Obecnie nadal kluczowe jest, aby każdy z nas świadomie ograniczał spotkania z innymi osobami. Nasza usługa umożliwia załatwianie spraw urzędowych bezpiecznie, szybko i bez bezpośredniego kontaktu z urzędnikiem, a także ogranicza konieczność oczekiwania w kolejkach – gdyż Paczkomaty Urząd 24 są dostępne nie tylko w godzinach pracy urzędów, ale przez 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę – dodaje Brzoska.
Od lewej: Rafał Klajnert - dyrektor Urzędu Miasta Gdyni, Marek Łucyk - wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju, Izabela Karolczyk-Szafrańska - dyrektor marketingu InPost oraz Wojciech Kądziołka - rzecznik prasowy InPost na tle paczkomatu // fot. Magdalena CzernekOd lewej: Rafał Klajnert - dyrektor Urzędu Miasta Gdyni, Marek Łucyk - wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju, Izabela Karolczyk-Szafrańska - dyrektor marketingu InPost oraz Wojciech Kądziołka - rzecznik prasowy InPost na tle paczkomatu // fot. Magdalena Czernek
Na czym nowa usługa polega w praktyce tłumaczy sekretarz miasta i dyrektor Urzędu Miasta Gdyni Rafał Klajnert: - Dokumenty do urzędu nadać można w wybranym paczkomacie na terenie całego miasta. W tym celu należy wejść na stronę gdynia.pl lub urzad24.inpost.pl/umgdynia, wypełnić formularz, opłacić i wydrukować etykietę nadawczą oraz spakować dokumenty – nie zapominając o naklejaniu wydrukowanej etykiety na kopertę. Później wystarczy umieścić kopertę w paczkomacie, skąd trafi ona w ręce urzędników.

Dokumentację zwrotną będzie można odebrać w paczkomacie zlokalizowanym przy urzędzie (jeśli dana sprawa dopuszcza taką opcję) lub osobiście. Informację o możliwości odbioru decyzji przekaże urzędnik, który skontaktuje się z mieszkańcem.



Obecnie mieszkańcy Gdyni mogą składać poprzez paczkomat dokumenty w sprawach związanych m.in. z:
  • Prawem jazdy;
  • Rejestracją pojazdu;
  • Ewidencją ludności;
  • Dowodem osobistym;
  • Licencją oraz zezwoleniem na wykonywanie transportu drogowego;
  • Zezwoleniem na sprzedaż alkoholu.
 
Jeśli mieszkaniec zdecyduje się na odbiór dokumentów w paczkomacie, InPost poinformuje przez SMS na podany numer telefonu, gdy będą one czekać na odbiór skrzynce maszyny. W wiadomości będzie widoczny kod potrzebny do jej otworzenia oraz maksymalny termin odbioru.

– Paczkomat gwarantuje wygodny i bezpieczny obieg dokumentów. Paczkomat z przesyłką można otworzyć zdalnie, przy pomocy darmowej aplikacji InPost Mobile z poziomu smartfona, zamiast standardowego użycia panelu dotykowego. Takie rozwiązanie profilaktycznie zapobiega przenoszeniu się wirusa – tłumaczy Wojciech Kądziołka, rzecznik prasowy InPost.
 
– Mam nadzieję, że usługa szybko zyska popularność wśród mieszkańców Gdyni, dzięki czemu będziemy mogli rozwijać ją o kolejne usługi – mówi Rafał Klajnert. I dodaje - Zachęcamy gdynian do zakładania profili zaufanych, za pomocą których wiele urzędowych spraw można załatwić bez wychodzenia z domu. Warto posiadać również konto mieszkańca, które ułatwiaja m.in. rejestrację wizyt w przypadku, gdy istnieje potrzeba pojawienia się w urzędzie osobiście. Wszystkie te usługi sprawiają, że Cyfrowa Gdynia rozwija się z dnia na dzień, dzięki czemu życie mieszkańców staje się wygodniejsze.

Szczegółowa rozpiska spraw, które można załatwić za pośrednictwem paczkomatu znajduje się poniżej:
 
SPRAWY, W KTÓRYCH WNIOSKODAWCA MOŻE ZŁOŻYĆ WNIOSEK ORAZ ODEBRAĆ DOKUMENTY ZA POŚREDNICTWEM PACZKOMATU:
 
PRAWO JAZDY
  • wniosek o wydanie zaświadczenia potwierdzającego posiadanie uprawnień;
  • złożenie do depozytu dokumentu prawa jazdy;
  • złożenie oryginałów badań lekarskich, psychologicznych i kursu reedukacyjnego;
  • zgłoszenie rozpoczęcia kursu przez OSK;
  • złożenie zaświadczenia o odbyciu kursu przez instruktorów.
 
REJESTRACJA POJAZDÓW
  • wniosek o wydanie dowodu rejestracyjnego z powodu braku miejsc na wpis     kolejnego badania technicznego;
  • wniosek o wyrobienie wtórnika dowodu rejestracyjnego;
  • wniosek o wyrobienie wtórnika karty pojazdu;
  • wniosek o wyrobienie wtórnika tablic rejestracyjnych, dodatkowej tablicy na bagażnik;
  • wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym: HAK, L, GAZ, TAXI;
  • wniosek o dokonanie adnotacji o przystosowaniu pojazdu do zasilania gazem;
  • zgłoszenie zbycia pojazdu;
  • zgłoszenie nabycia pojazdu.
 
EWIDENCJA LUDNOŚCI
  • wniosek o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców lub rejestru PESEL.
 
 
SPRAWY, W KTÓRYCH WNIOSKODAWCA MOŻE ZŁOŻYĆ WNIOSEK ZA POŚREDNICTWEM PACZKOMATU, ALE PO ODBIÓR DECYZJI ORAZ DOKUMENTÓW MUSI STAWIĆ SIĘ OSOBIŚCIE, ZGODNIE Z OBOWIĄZUJĄCYMI PRZEPISAMI:
 
PRAWO JAZDY
  • wniosek o wydanie profilu kandydata na kierowcę (PKK).
 
REJESTRACJA POJAZDÓW
  • wniosek o zarejestrowanie pojazdu nowego;
  • wniosek o zarejestrowanie pojazdu używanego sprowadzonego z zagranicy;
  • wniosek o rejestrację pojazdu używanego zakupionego w Polsce (z tym, że złożenie wniosku o przerejestrowanie pojazdu wiąże się z unieruchomieniem pojazdu na czas załatwiania sprawy przez UM, gdyż do wniosku należy załączyć również tablice rejestracyjne);
  • wniosek o powtórną rejestrację pojazdu sprowadzonego z zagranicy;
  • wniosek o rejestrację pojazdu zabytkowego;
  • wniosek o rejestrację czasową pojazdu;
  • wniosek o wyrejestrowanie pojazdu z powodu demontażu;
  • wyrejestrowanie pojazdu z powodu kasacji za granicą;
  • wyrejestrowanie pojazdu z powodu kradzieży;
  • wyrejestrowanie pojazdu z powodu wywozu pojazdu z kraju lub jego zbycia.
 
EWIDENCJA LUDNOŚCI
  • podanie o wymeldowanie lub zameldowanie w trybie administracyjnym;
  • wydanie zaświadczenia (o zameldowaniu, wymeldowaniu, liczbie osób zameldowanych w lokalu/budynku).
 
DOWODY OSOBISTE
  • wniosek o wydanie zaświadczenia z akt dowodów osobistych - archiwum Urzędu Miasta Gdyni.
 
LICENCJE ORAZ ZEZWOLENIA NA WYKONYWANIE TRANSPORTU DROGOWEGO
  • wniosek o wydanie licencji na krajowy transport drogowy w zakresie przewozu osób taksówką na terenie gminy miasta Gdyni;
  • wniosek o wydanie zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego rzeczy/osób;
  • wniosek o wydanie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy (spedycja);
  • wniosek o wydanie zaświadczenia na przewozy drogowe na potrzeby własne rzeczy/osób.
 
ZEZWOLENIA NA SPRZEDAŻ ALKOHOLU
  • wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych.

Galeria zdjęć

ikona Pobierz galerię
  • ikonaOpublikowano: 17.09.2020 11:00
  • ikona

    Autor: Paweł Marszałkowski (p.marszalkowski@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 17.09.2020 15:50
  • ikonaZmodyfikował: Magdalena Czernek
ikona

Najnowsze