Gdynia Innowacyjna

Jak przekuć ideę w biznes

W ramach konkursu Gdyński Biznesplan szkolenie z umiejętności skutecznej komunikacji poprowadził Piotr Bucki // fot. Paweł Kukla

W ramach konkursu Gdyński Biznesplan szkolenie z umiejętności skutecznej komunikacji poprowadził Piotr Bucki // fot. Paweł Kukla

ABC przedsiębiorczości, podstawy marketingu, zarządzanie finansami czy warsztaty z prezentacji i wystąpień publicznych – to tylko niektóre tematy szkoleń, w których udział biorą uczestnicy tegorocznej edycji konkursu Gdyński Biznesplan. To nie tylko idealna okazja do zdobycia cennych umiejętności, ale także znakomite przygotowanie do stworzenia finalnej wersji własnego biznesplanu i złożenia go w przed konkursowym jury.

Obecny tydzień to niezwykle intensywny okres dla przeszło 400 uczestników 18. edycji konkursu Gdyński Biznesplan. Po udanej rekrutacji przygotowano dla nich szereg niezwykle wartościowych szkoleń i warsztatów, które od 12 do 20 lutego obywają się w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni.

- W tym roku mamy szczególnie duże obłożenie podczas szkoleń. Frekwencja jest mniej więcej dwukrotnie wyższa niż w zeszłym roku. Jest to spowodowane zmianą kategorii. W ostatnich latach konkurs przeznaczony był wyłącznie dla studentów. Obecnie mamy kategorię „open”, a zatem każdy mógł się zgłosić – mówi Karolina Szymaszek z Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości.



Wśród poruszanych tematów znalazły się m.in. podstawy przedsiębiorczości i marketingu, wykłady z dziedziny prawa i zarządzania finansami, czy praktyczne porady dotyczące pisania biznesplanu. Zajęcia poprowadzili eksperci w danych dziedzinach, doradcy biznesowi i praktycy tacy jak: Grażyna Zalewska-Pawlisz, Beata Kuśmierek, Piotr Sylwestrzak, Dorota Cząstka, Piotr Jakubiak, Dorota Nocuń czy Dominika Gałecka.

Nie zabrakło również miejsca na trening – jakże ważnych we współczesnym biznesie – umiejętności skutecznej komunikacji, wystąpień publicznych i pitchingu. Szkolenie pod nazwą „Communication Masterclass, czyli jak dobrze prezentować pomysły biznesowe” odbyło się pod czujnym okiem trenera biznesowego – Piotra Buckiego.

- Carnegie Institute of Technology podaje, że 85% naszych sukcesów zawodowych zależy w dużej mierze od kompetencji miękkiej, jaką jest komunikowanie. To kompetencja, która jest często zaniedbywana, ponieważ zakładamy, że skoro mówimy to komunikujemy. Nie do końca tak jest. Nie do końca jest też to w obrębie formalnych programów edukacyjnych, dlatego myślę, że takie wzmocnienie podczas warsztatów jest koniecznością dla każdego biznesu – wyjaśnia Piotr Bucki, trener komunikacji w biznesie - Tak jak można projektować budynki – biorąc pod uwagę siły, które na nie ciążą, mechanikę budowli i materiałoznawstwo – tak komunikację również można dobrze zaprojektować. Trzeba tylko wiedzieć, jak działa mózg.

W ramach konkursu Gdyński Biznesplan szkolenie z umiejętności skutecznej komunikacji poprowadził Piotr Bucki // fot. Paweł Kukla

Warsztaty i szkolenia to doskonała okazja do zdobycia wiedzy niezbędnej do prowadzenia własnego biznesu, a także znakomite przygotowanie do stworzenia własnego biznesplanu. To właśnie złożenie go przed konkursowym jury jest warunkiem ukończenia drugiego etapu konkursu. Termin upływa 31 marca. W kolejnej fazie kapituła konkursu szczegółowo przeanalizuje otrzymane biznesplany, a autorów najlepszych zaprosi do wielkiego finału. Laureatów 18. edycji konkursu Gdyński Biznesplan poznamy 4 czerwca podczas uroczystej gali wręczenia nagród. A jest o co walczyć – zwycięzca otrzyma 30 tysięcy złotych, które pomogą mu w rozwoju swojej działalności. Na zdobywców drugiego i trzeciego miejsca czeka nagroda w wysokości odpowiednio 20 i 10 tys. złotych. W puli jest też wiele atrakcyjnych nagród rzeczowych oraz świadczeń, które wspierają założenie i rozwój działalności gospodarczej.

Konkurs „Gdyński Biznesplan” jest organizowany przez Gdynię nieprzerwanie od 2003 roku. Jego celem jest promocja przedsiębiorczości oraz wsparcie osób, które swoją przyszłość wiążą z własną działalnością gospodarczą, ale nie posiadają jeszcze odpowiedniego zaplecza (środków, lokalu, know-how). Co roku w konkursowe szranki staje kilkaset osób.

Za organizację konkursu odpowiedzialne jest Gdyńskie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości. Głównymi partnerami konkursu są PKO Bank Polski, Refinitiv i Radmor.

Galeria zdjęć

ikona Pobierz galerię
  • ikonaOpublikowano: 19.02.2020 15:20
  • ikona

    Autor: Paweł Kukla (p.kukla@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 19.02.2020 15:20
  • ikonaZmodyfikował: Agnieszka Janowicz
ikona

Zobacz także