Gdynia Innowacyjna

Startup z Gdyni policzy uśmiech urzędników

Startup z Gdyni policzy uśmiech urzędników // fot. pixabay

Startup z Gdyni policzy uśmiech urzędników // fot. pixabay

Ile razy uśmiechają się urzędnicy oraz pracownicy banku? Policzą to specjalne sensory analizujące mimikę twarzy. Rozwiązanie zaprojektował startup Quantum CX z Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego Gdynia. System testują m.in. pracownicy placówek banku PKO BP w całym kraju.
 
- System, dzięki wykorzystaniu zaawansowanego algorytmu, motywuje do uśmiechów urzędnika lub pracownika obsługi klienta podczas rozmowy z petentem. System jest tak stworzony, żeby głównie dawać wartość pracownikom. Jest on dla nich, ma im pomagać. – podkreśla Bartosz Rychlicki - CEO Quantum C. – Pracownicy za każdy uśmiech otrzymują punkty, które wymieniają na vouchery do sklepów online. Za uśmiechy klienta zbierane są także drobne kwoty na cele charytatywne, które pracownik sobie ustalił. Czyli dana placówka zbiera, np. na schronisko dla bezdomnych zwierząt, które jest obok. – dodaje Bartosz Rychlicki.

System nie operuje na danych osobowych, a jedynie na danych wywnioskowanych i zanonimizowanych. Sensor z wykorzystaniem specjalnego algorytmu bada zestaw cech, które mogą na ten uśmiech wskazywać. Urządzenia Quantum CX nie rejestrują ani dźwięku, ani obrazu, nie są przetwarzane także dane osobowe. Pierwsze sensory Quantum CX zostały zainstalowane w 2016 w Stanach Zjednoczonych w sieci restauracji Costa Vida. Zauważono, że idea ma potencjał i może podnieść jakość obsługi.
 
Testowanie sprzętu potrwa trzy miesiące. Jego autorzy mają nadzieję, że będzie on skutkować poprawą relacji między urzędnikami a petentami oraz pracownikami banków a klientami. Wszak nie od dziś wiadomo, że uśmiech to zdrowie i źródło radości.

  • ikonaOpublikowano: 11.10.2019 11:30
  • ikona

    Autor: Justyna Bronk (j.bronk@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 11.10.2019 11:39
  • ikonaZmodyfikował: Agnieszka Janowicz
ikona