Gdynia Mobilna

Do pracy jeździli rowerem

Przedstawiciele firm nagrodzonych w tegorocznej edycji z wiceprezydentem Gdyni, Markiem Łucykiem, fot. Kamil Złoch

Przedstawiciele firm nagrodzonych w tegorocznej edycji z wiceprezydentem Gdyni, Markiem Łucykiem, fot. Kamil Złoch

Gdynianie pokochali dojazdy rowerem! Przez kilka miesięcy trwania akcji „Do pracy jadę rowerem” licznik podbijany przez zarejestrowanych uczestników zatrzymał się na blisko… 1,5 miliona przejechanych kilometrów! Ponad 350 firm dołączyło do zabawy. Najlepsi w tegorocznej edycji zostali nagrodzeni podczas oficjalnego podsumowania kampanii.

To kolejna edycja, która bije rekordy ustanowione w poprzednich latach – kampania „Do pracy jadę rowerem” w 2019 roku przebiła niemal wszystkie najważniejsze wartości o kilkadziesiąt procent! Jeździło więcej firm, więcej uczestników, przejazdów i kilometrów też było więcej. Licznik tym razem zatrzymał się na liczbie 1 483 546 kilometrów! Aby to osiągnąć, rowerzyści wykonali od marca do października ponad 174 tysiące przejazdów.

Za nami oficjalny finał akcji, który ściągnął do Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego około 300 uczestników. W tym także tych, którzy w minionej edycji zanotowali najlepsze wyniki w kilku kategoriach i zapracowali na nagrody. Na scenie gratulacje odbierali przedstawiciele firm, które zamiast tradycyjnych statuetek nagrodzono… sadzonkami drzew.



Nagrody wręczył wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju, Marek Łucyk. Główny cel całej kampanii to przekonanie kolejnych osób do korzystania z proekologicznego środka transportu i większej troski o środowisko. Korzystali przedstawiciele różnych branż: stoczniowcy, programiści, bibliotekarze, wojskowi czy personel medyczny.

- To święto nie tylko rowerzystów, ale i firm, które biorą udział w akcji. Bardzo cieszymy się, że firmy między innymi inwestują w infrastrukturę rowerową, jak dodatkowe parkingi dla swoich pracowników. To powoduje, że rowerów jest coraz więcej i będziemy kontynuować w kolejnych latach ten projekt - mówił Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju. - To bardzo ważne, że pracownicy decydują się wybrać rower, bo dzięki temu nie jeżdżą samochodami osobowymi. Będziemy bardzo mocno inwestować w nowe drogi rowerowe, które dzisiaj jeszcze projektujemy, ale już niedługo kończymy i będziemy realizować bardzo dużą sieć takich dróg w naszym mieście – zapowiedział wiceprezydent.

Oto firmy, które w „Do pracy jadę rowerem 2019” okazały się bezkonkurencyjne w kilku kategoriach:


Najwięcej podróży:
1. Crist S.A. - 7055
2. Franke Foodservice Systems Poland Sp. z o. o. - 4721

Najwięcej podróży na liczbę uczestników:
1. Przychodnia Orłowo - 357
2. Brapol Sp. J. - 286

Najwięcej kilometrów:
1. Refinitiv Poland Sp. z o. o. – 38 731 km
2. Jednostka Wojskowa 3660 – 33 892 km

Najwięcej kilometrów na liczbę uczestników:
1. Marwin Mariusz Windorpski – 3418 km
2. Velomania Trybocki Siedlecki Sp. J. - 2620 km

Największa liczba aktywnych uczestników (z liczbą przejazdów pow. 40 lub liczbą km pow. 300):
1. Nordea Bank Abp S.A. - 48
2. Vectra S.A. - 24

Największa inwestycja:
AIC S.A.

To nie wszystko – w finale udział wzięli też ci, którzy w okresie trwania kampanii przejechali minimum 300 km lub odbyli co najmniej 40 przejazdów. Po rejestracji mogli wziąć udział w losowaniu 30 voucherów o wartości po 500 złotych. Udało się również podsumować 34 tygodnie trwania akcji, podczas której uczestnicy otrzymywali np. rowerowe śniadania czy naczynia promujące inicjatywę.

Jednym z punktów programu był też quiz wiedzy o Gdyni Mobilnej, czyli o miejskich kampaniach i zagadnieniach transportu zrównoważonego. Podsumowanie kampanii dało też okazję na przybliżenie unijnych projektów związanych z rowerami cargo. Przypomnijmy, że aktualnie w mieście funkcjonuje już wypożyczalnia, w ramach której mieszkańcy mogą przez kilka dni przetestować rowery towarowe dla własnych potrzeb.

Na czym polegał sam udział w konkursie „Do pracy jadę rowerem”?


Firmy do udziału w konkursie wystarczyło zarejestrować na stronie internetowej. Następnie pracownicy zainteresowani udziałem w akcji zakładali swoje profile na tej samej stronie.

Każdy zarejestrowany w kampanii pracownik wpisywał swoje podróże rowerem. Rowerzyści, którzy odbyli w tygodniu minimum 6 podróży rowerem otrzymywali w kolejnym tygodniu roboczym tak zwane „śniadanie rowerowe”. Tegoroczna edycja trwała od 4 marca.

Więcej informacji o konkursie „Do pracy jadę rowerem” na stronie internetowej dopracyjaderowerem.mobilnagdynia.pl.

Galeria zdjęć

ikona Pobierz galerię
ikona

Zobacz także