Gdynia Innowacyjna

E-usługi – nowoczesny Urząd Miasta – podsumowanie kadencji

Z aplikacji gdynia.pl można korzystać w telefonie (materiały prasowe)

Z aplikacji gdynia.pl można korzystać w telefonie (materiały prasowe)

W ciągu ostatnich pięciu lat wdrażanie usług urzędowych online znacznie przyspieszyło. To m.in. za sprawą pandemii. Prezentujemy, jak podczas VIII kadencji samorządu Urząd Miasta Gdyni stawał się bardziej nowoczesny i jak zmieniało się nasze miasto pod względem e-usług.


E-urząd to oszczędność czasu, zintegrowana informacja, wygoda i bezpieczeństwo. Okres pandemii zrewolucjonizował i przyspieszył wdrażanie usług urzędowych świadczonych drogą elektroniczną. Dziś mamy:
  • nowoczesny, internetowy system rezerwacji wizyt z płatnością online – to pierwsze takie rozwiązanie w Polsce,
  • Konto Mieszkańca – miejski serwis internetowy oferujący mieszkańcom szybki i wygodny dostęp do wielu innowacyjnych e-usług, aplikację mobilną gdynia.pl z wiadomościami, wydarzeniami, komunikatami, rezerwacją wizyt, e-dziennikiem, przedszkolem, Kartą Mieszkańca, „Ciapkowem”, transportem, miejscami parkingowymi dla osób z niepełnosprawnością, odpadami, pogodą i wsparciem dla potrzebujących,
  • videorozmowy z tłumaczem języka migowego,
  • pierwszy w Polsce voicebot (inteligentny asystent telefoniczny) na infolinii do umawiania wizyt,
  • wirtualnego urzędnika z nową funkcją opartą na Chacie GPT.

E-usługi wciąż są udoskonalane, a ich zakres poszerzany. Wkrótce aplikacja gdynia.pl będzie mieć swoją nową odsłonę.

Dodatkowo warto wiedzieć, że z Konta Mieszkańca korzysta 137 tys. użytkowników. A dzięki internetowemu systemowi rezerwacji wizyt mieszkańcom udało się załatwić 337 tys. spraw.

Gdynia otrzymała Innovation in Politics Award 2023 w kategorii „Udoskonalenia w administracji” za projekt „Gdynia – Miasto Przyjazne Osobom z Niepełnosprawnościami Słuchowymi”, czyli innowacyjny system wsparcia osób używających języka migowego.

W 2020 roku nagrodzono Konto Mieszkańca jako cyfrową innowację, która ułatwia mieszkańcom wielokanałowy kontakt z Urzędem Miasta Gdyni dzięki wielofunkcyjnemu narzędziu.

Innovation in Politics Awards to nagrody przyznawane za politykę na rzecz lokalnej społeczności przyznawane przez wiedeński The Innovation in Politics Institute.

Statuetka dla Gdyni zdobyta w konkursie „Mocarze HiperAutomatyzacji” w kategorii „Inteligentni asystenci”
Statuetka dla Gdyni zdobyta w konkursie „Mocarze HiperAutomatyzacji” w kategorii „Inteligentni asystenci” (fot. Filip Śmigielski)


W 2022 roku gdyński urzędowy voicebot został wyróżniony w konkursie „Mocarze HiperAutoryzacji”, a wcześniej w konkursie „Innowacyjny samorząd”.

Natomiast w 2023 roku w konkursie „Mocarze HiperAutomatyzacji” doceniono system oparty na chacie GPT, czyli rozwiązanie przygotowane przez Gdyńskie Centrum Kontaktu. Otrzymał on wyróżnienie w kategorii „Inteligentni asystenci”.

  • ikonaOpublikowano: 18.03.2024 14:13
  • ikona

    Autor: Redakcja portalu Gdynia.pl (wydz.komsp@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 18.03.2024 16:10
  • ikonaZmodyfikował: Karolina Szypelt
ikona

Zobacz także