Nauka

Amerykańscy eksperci uczą biznesu w Gdyni

W ramach Gdynia Business Week odbywa się szereg prezentacji i warsztatów // fot. Magdalena Czernek

W ramach Gdynia Business Week odbywa się szereg prezentacji i warsztatów // fot. Magdalena Czernek

Młodzi pasjonaci przedsiębiorczości przez sześć dni będą poznawać tajniki świata biznesu od podszewki. Wszystko za sprawą 11. edycji Gdynia Business Week. To program edukacyjny dla młodzieży organizowany przez gdyński samorząd we współpracy z amerykańskim partnerem: Foundation for Private Enterprise Education. W jego ramach, pod okiem ekspertów z międzynarodowych firm,  odbywa się szereg zajęć prowadzonych w języku angielskim. Podczas nich uczniowie rozwijają swoje umiejętności interpersonalne i  uczą się biznesowego podejścia, które jest niezbędne do osiągnięcia sukcesu na współczesnym konkurencyjnym rynku. Warsztaty odbywają w III Liceum Ogólnokształcącym w Gdyni. Wystartowały w niedzielę, 18 sierpnia i potrwają do piątku, 23 sierpnia.  
 
Gdynia Business Week to program edukacyjny skierowany do młodzieży. Mogą w nim uczestniczyć uczniowie 8 klas szkoły podstawowej, liceów i techników. To propozycja dla tych, którzy pragną zgłębić wiedzę na temat praktycznych aspektów prowadzenia firmy i poznać tajemnice biznesowego sukcesu. W tym roku odbywa się już 11. edycja programu. Bierze w niej udział niemal 100 uczestników. To uczniowie z Gdyni, Białorusi i Gruzji. Poprzez uczestnictwo w różnego rodzaju warsztatach, prelekcjach czy kreatywnych zabawach poszerzają oni swoją biznesową wiedzę i rozwijają umiejętności. A wszystko pod okiem profesjonalnych instruktorów z amerykańskich firm.
 
Priorytetem gdyńskiego samorządu jest dostosowywanie edukacji do indywidualnych potrzeb najmłodszych mieszkańców naszego miasta. Projekt Gdynia Business Week daje im realną możliwość poznania zasad funkcjonowania prawdziwego świata biznesu, zweryfikowania posiadanej wiedzy z najlepszymi ekspertami, wymianę doświadczeń i świadome planowanie swojej kariery zawodowej. To projekt cieszący się bardzo dużym zainteresowaniem nie tylko wśród gdyńskich uczniów, ale także firm, co najlepiej świadczy o tym, że jest to doskonała platforma do wymiany doświadczeń, budowania sieci kontaktów i współpracy przy planowaniu rozwoju naszego miasta – mówi Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni ds. jakości życia.


 
Tegoroczna edycja programu trwa od 18 do 23 sierpnia. Ten przedostatni tydzień wakacji będzie bardzo intensywny dla młodych pasjonatów przedsiębiorczości. Pierwszego dnia uczestnicy zostali podzieleni na grupy projektowe. Każda otrzymała to samo zadanie - wymyślenie innowacyjnego produktu, dla którego przygotują strategię rozwoju. W taki sposób grupy stworzą „firmy” z dobrym pomysłem na biznes, ale będą też musiały zrobić symulację działalności swojego przedsiębiorstwa. Dzięki temu uczestnicy nauczą się m.in. podstaw zarządzania przedsiębiorstwem, marketingu i reklamy, negocjacji, jak również efektywnej pracy w grupie i sposobów radzenia sobie z tremą podczas autoprezentacji. Całość programu odbywa się w języku angielskim, dlatego jest to dla nich wyjątkowa okazja na podszkolenie tzw. Business English.
 
Podczas zajęć uczestnicy dowiadują się więcej na temat prowadzenia działalności gospodarczej na wysokim poziomie, tego, jak podejmować odpowiednie decyzje biznesowe i finansowe. Uczą się też opracowywania strategii i wprowadzania nowego produktu na rynek, a także pracy zespołowej i współpracy z dorosłymi – mówi Darby Vigus, instruktorka Gdynia Business Week
 
To okazja do zapoznania się z młodymi ludźmi z całego świata i z różnymi kulturami. Uczestnicy pracują w grupach. Chodzi o to, żeby wyszli ze swojej strefy komfortu i dzięki temu stawali się bardziej pewni siebie. Ten program ma im pokazać, że mogą osiągnąć sukces i sięgać po rzeczy niemożliwe – dodaje Julianne Fader, instruktorka Gdynia Business Week.
 
Efekty swojej pracy młodzież zaprezentuje podczas piątkowych „Targów”. W ich trakcie jury, złożone z przedstawicieli lokalnego świata biznesu, będzie oceniać i nagradzać najlepsze młode przedsiębiorstwa w kilku wyznaczonych kategoriach. Oficjalne zakończenie Gdynia Business Week odbędzie się w piątek, 23 sierpnia. Wszyscy uczestnicy otrzymają wtedy certyfikaty potwierdzające udział w projekcie.
 
Gdynia Business Week to naprawdę wyjątkowy program, który dodaje skrzydeł. Pozwala nie tylko na podszlifowanie angielskiego, ale też na poznanie samego siebie i poszerzenie własnych umiejętności. To coś, czego każdy młody człowiek powinien doświadczyć bez względu na to, czy interesuje się biznesem czy nie – mówi Maksym Pozdniakov, wolontariusz Gdynia Business Week.
 
Program jest realizowany na dwóch poziomach – podstawowym i zaawansowanym. Na kursie Advanced Business Week swoją wiedzę i umiejętności poszerzają absolwenci poprzednich edycji programu. Wszyscy zdobywają tam umiejętności, które przydadzą im się w przyszłym życiu zawodowym.

Gdynia Business Week jest wzorowany na amerykańskim programie szkoły letniej – Washington Business Week. Wydarzenie organizuje Urząd Miasta Gdyni we współpracy z Foundation for Private Enterprise Education. Partnerami tegorocznej edycji programu są: C. Hartwig, Boeing, Microsoft, Refinitiv, PPNT Gdynia – Strefa Startup oraz Centrum Nauki Experyment.

fot. materiały prasowe

Galeria zdjęć

ikona Pobierz galerię
ikona