Sport

Bądź odważny! Badaj się

materiały promocyjne kampanii Odważni Wygrywają

materiały promocyjne kampanii Odważni Wygrywają

Już po raz jedenasty Gdynia aktywnie włącza się do działań związanych z – przypadającym w listopadzie – Międzynarodowym Miesiącem Walki z Męskim Rakiem. Wszystko w ramach kampanii „Odważni Wygrywają”, która poprzez szereg wydarzeń i aktywności promuje profilaktykę nowotworową oraz zachowania prozdrowotne.


W profilaktyce raka jądra najważniejsze jest samobadanie jąder, które wykonywane regularnie, raz w miesiącu, może uratować życie, ponieważ rak jądra, wcześnie wykryty, jest wyleczalny niemal w 100%. Jednak niewiedza lub lęk przed potencjalnym wykryciem u siebie choroby często sprawia, że mężczyźni zaniedbują swoje zdrowie. Dlatego Fundacja „Gdyński Most Nadziei” popularyzuje temat profilaktyki raka jądra oraz zachęca do bycia odważnym i badania się.

- Ogólnopolska Kampania Społeczna Odważni Wygrywają - profilaktyka raka jądra, w listopadzie - Międzynarodowym Miesiącu Walki z Męskim Rakiem, jest szczególnie widoczna w przestrzeni publicznej. W tym roku, z powodu pandemii, nasze aktywności przenieśliśmy do sieci , mając tym samym nadzieję, na dotarcie do jeszcze większej liczby osób, w całym kraju. Kampanię kierujemy głównie do grupy najwyższego ryzyka – mężczyzn w wieku 17-35 lat. Jednak w szerszym rozumieniu profilaktyki i przełamywania tabu rozmów o męskich sprawach, kierujemy Kampanię do całego społeczeństwa. Sądzę, że każdy z nas, ma w swoim najbliższym otoczeniu, mężczyznę we wskazanym przedziale wiekowym – mówi Małgorzata Marmajewska, koordynator kampanii Odważni Wygrywają, prezes fundacji „Gdyński Most Nadziei”.

Podczas 11. edycji kampanii mieszkańcy Gdyni, Trójmiasta, ale i całej Polski będą mogli skorzystać z różnorodnych wydarzeń i aktywności, choć w związku z epidemią koronawirusa odbędą się one w innej formule. Większość działań realizowana będzie online.

Po raz pierwszy w historii organizatorzy przygotowali wirtualny bieg charytatywny. Wszystko za sprawą nowego „odważnego partnera” kampanii – firmy Big Yellow Foot, która specjalizuje się w przygotowywaniu tego typu imprez. Zainteresowani będą mogli wziąć udział w biegu w dniach 9-15 listopada. Aby to zrobić, należy zapisać się poprzez facebookowy profil kampanii „Odważni Wygrywają”. Każdy wykupiony pakiet startowy wspiera Ogólnopolski Program Edukacyjny Odważna Szkoła – profilaktyka raka jądra. Co więcej, wszyscy biegacze otrzymają okolicznościowy medal, dyplom oraz „Odważną odznakę”.

materiały kampanii Odważni Wygrywają

Co roku organizatorzy kampanii zapraszają również na wspólny „Odważny trening” z żołnierzami elitarnej Jednostki Wojskowej Formoza na plaży w Babich Dołach. Nie inaczej jest w tym roku, choć zaplanowane na sobotę, 14 listopada spotkanie jest uzależnione od obowiązujących w danym momencie obostrzeń związanych z epidemią koronawirusa.

Listopadowa kampania jest zwieńczeniem całorocznych, długofalowych działań fundacji m.in. prelekcji w szkołach, spotkań w firmach, przedsiębiorstwach, akcji informacyjnych w różnorodnych grupach środowiskowych. To także platforma www.odwazni.com, na której znajdziemy m.in. bazę lekarzy i specjalistów, fachową wiedzę medyczną oraz wskazówki dotyczące samobadania.

Na sukces inicjatywy przekłada się wsparcie licznych partnerów, którzy pomagają w jej nagłośnieniu, popularyzacji i wspierają coroczne, listopadwe działania. „Odważnych” niezmiennie wspiera m.in. prezydent Gdyni Wojciech Szczurek.

- Bardzo się cieszę, że Gdynia od samego początku patronuje tej kampanii i współpracuje z organizatorami. Odważni wygrywają. Badź odważny! Badaj się – mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.


Do stałego grona wspierających należą również rugbyści Arka Gdynia, Stowarzyszenie KRS Formoza oraz odważne trójmiejskie firmy i instytucje. Po raz kolejny do akcji przyłączyły się restauracje, które mimo własnej trudnej sytuacji przygotowały „odważne dania". Specjalne pozycje w menu znajdziemy w gdyńskim Serio, Śródmieściu, Poprostu bistro, Pierogarni "Pierożek", Ogniem i Piecem, TRAFIK Jedzenie i Przyjaciele, a także w sopockim Tapas De Rucola.

Ponadto w tym roku do grona sympatyków kampanii dołączyły osobowości medialne jak np.: Szymon Majewski (dziennikarz, prezenter radiowy i telewizyjny, aktor), Wojciech Jagielski (dziennikarz radiowy i telewizyjny, muzyk), Damian Michałowski (dziennikarz TVN, prezenter radiowy) oraz Piotr Witkowski (aktor Teatru Wybrzeże, główna rola w filmie „Proceder").

Przebieg listopadowych działań śledzić można na stronie www.odwazni.com oraz profilu www.facebook.com/OdwazniWygrywaja.

  • ikonaOpublikowano: 04.11.2020 13:40
  • ikona

    Autor: Paweł Kukla (p.kukla@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 05.11.2020 08:15
  • ikonaZmodyfikował: Paweł Kukla
ikona