Aktualności - новини

Nowe godziny pracy punktu recepcyjnego na dworcu

Korytarz na Dworcu PKP Gdynia Główna i wejście do punktu informacyjno-doradczego dla obywateli Ukrainy. Fot. Przemysław Kozłowski

Od 1 kwietnia punkt recepcyjny będzie czynny w godz. 6:00-24:00 // fot. Przemysław Kozłowski

W marcu do gdyńskiego punktu recepcyjnego na dworcu zgłosiło się około 8 tys. osób z Ukrainy. Co oznacza, że dziennie wsparcia poszukiwało 200 potrzebujących. Jednak ostatnio korzysta z niego mniej osób. Dlatego od 1 kwietnia punkt informacyjno-doradczy będzie działać w godz. 6:00-24:00.

 
Od marca, czyli od początku uruchomienia punktu recepcyjnego na Dworcu PKP Gdynia Główna, po pomoc do niego zgłosiło się około 8 tys. obywateli z Ukrainy. Dziennie trafiało tu 200 osób, które potrzebowały pomocy, wyżywienia, noclegu lub porady lekarskiej. Zaangażowani pracownicy i wolontariusze przez całą dobę służyli wsparciem, częstowali m.in. ciepłą zupą, kanapkami, herbatą czy kawą i kierowali do miejsc noclegowych lub po prostu udzielali niezbędnych informacji.

Punkt recepcyjny wciąż pomaga tym, wszystkim, którzy tej pomocy potrzebują. Od 1 kwietnia można się do niego zgłaszać w godz. 6:00-24:00.
 
– Chcemy kroić pomoc na miarę potrzeb, bo nasze zasoby nie są niewyczerpane, a droga przed nami jeszcze długa. Zauważyliśmy, że ostatnio do punktu trafia mniej osób i nie przychodzą tu w nocy. Dlatego postanowiliśmy zmienić jego godziny otwarcia. Od 1 kwietnia będzie działać od 6 rano do północy. Jeśli oczywiście – ale oby nie – pojawi się taka potrzeba, przywrócimy jego działanie całodobowe – informuje Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.
 
Przypomnijmy, że tego rodzaju punkty informacyjne działają na terenie całej Polski. Ich zadaniem jest służyć przybyłym z Ukrainy i tę rolę spełniają od samego początku. Wykwalifikowani pracownicy obsługujący punkty pomagają uchodźcom w aspekcie świadczeń socjalnych, zdrowotnych i legalizacji pobytu. Kierują ludzi do miejsc, w których otrzymają nocleg, wikt i opierunek oraz inną doraźną pomoc w tak trudnym dla nich czasie.

W Gdyni przez całą dobę czynna jest specjalna infolinia obsługiwana w języku ukraińskim o numerze: +48 723 236 666.

Z myślą o uchodźcach Gdynia przygotowała też poradnik, w którym można łatwo i szybko znaleźć niezbędne informacje na temat pobytu w naszym kraju i wsparcia, jakie oferuje miasto. Informator jest dostępny na stronie gdynia.pl w dwóch wersjach językowych. Dzięki temu mogą z niego korzystać wszyscy zainteresowani – nie tylko Ukraińcy, ale i gdynianie, którzy chcieliby pomóc przybyszom. Ponieważ sytuacja jest dynamiczna – informacje zawarte w poradniku są na bieżąco aktualizowane.

З 1 квітня інформаційно-консультаційний пункт на залізничній станції Гдиня Головна (Gdynia Główna) змінює свій час роботи.


У березні до приймального пункту звернулося близько 8 тисяч людей з України. Однак останнім часом все менше людей ним користується. Тому з 1 квітня пункт буде працювати з 6.00-24.00.

У Гдині цілодобово працює спеціальна гаряча лінія українською мовою за номером: +48 723 236 666.

Для біженців також підготовлено путівник, у якому можна легко та швидко знайдіть потрібну інформацію про своє перебування у нас країни та підтримки, яку пропонує місто. Посібник доступний на сторіці gdynia.pl у двох мовних версіях. Оскільки ситуація дуже динамічна - то інформація, що міститься в посібнику постіно оновлюється.

  • ikonaOpublikowano: 31.03.2022 12:57
  • ikona

    Autor: Magdalena Śliżewska (m.slizewska@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 01.04.2022 20:19
  • ikonaZmodyfikował: Magdalena Śliżewska
ikona