Przez ponad dekadę mieszkańcy Gdyni załatwiali sprawy związane ze Strefą Płatnego Parkowania w siedzibie przy ul. Białostockiej 3. Od dziś bezpośrednia obsługa gdynian oraz klientów strefy spoza naszego miasta odbywa się w nowoczesnym biurze przy ul. Tadeusza Wendy 15. Nowa lokalizacja spełnia wysokie standardy dostępności - w szczególności dla osób z niepełnosprawnościami. Nowe biuro obsługi klienta Strefy Płatnego Parkowania znajduje się w budynku Morskiej Agencji Gdynia przy ul. Tadeusza Wendy 15. Ma ono swoje osobne wejście, po prawej stronie kompleksu. Oznaczono je neonem Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni w charakterystycznych granatowo-pomarańczowych barwach. Na drzwiach wejściowych klienci znajdą aktualne godziny otwarcia biura i kasy. - Konsekwentnie przystosowujemy przestrzeń miasta do różnorodnych potrzeb mieszkańców. Dbamy o to, aby nasze urzędowe strefy obsługi miały niezbędne udogodnienia m.in. dla osób z niepełnosprawnościami. Wejście do nowego biura Strefy Płatnego Parkowania znajduje się na poziomie chodnika. Nie ma tu ani jednego schodka. Znika więc kolejna bariera komunikacyjna. Teraz seniorzy, jak i osoby poruszające się na wózkach płynnie i komfortowo pokonają wejście i załatwią wszystkie formalności na jednej wspólnej przestrzeni – podkreśla Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni. Na powierzchni 40 m2 zaprojektowano przyjazną przestrzeń obsługi, gdzie można m.in. wykupić abonament parkingowy. Do dyspozycji mieszkańców przygotowano 2 okienka kasowe oraz 3 stanowiska obsługi. Jednak teraz, w rygorze pandemicznym, działają maksymalnie 2 stanowiska, które zapewniają wymagany dystans społeczny. Jest też poczekalnia z 3 miejscami siedzącymi oraz stolik, przy którym każdy może na miejscu wypełnić odpowiedni wniosek. - Mamy na uwadze rozszerzenie gdyńskiej Strefy Płatnego Parkowania, które nastąpi w lipcu tego roku. Dlatego już teraz zadbaliśmy o stworzenie profesjonalnej, ale też przyjaznej przestrzeni obsługi klienta. Nowe biuro jest w pełni gotowe na przyjęcie większej ilości osób korzystających z gdyńskich miejsc parkingowych. Oferujemy im dogodne warunki obsługi. Właśnie tu będzie można m.in. wykupić preferencyjny abonament mieszkańca - wskazuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju. Godziny otwarcia biura SPP Biura obsługi klienta Strefy Płatnego Parkowania jest czynne w dni robocze. W poniedziałki - od godz. 11:00 do 16:00, od wtorku do czwartku - między godz. 10:00 a 15:00, natomiast w piątki działa w godz. 8:00–14:00.Z kolei w weekendy można skorzystać z usług e-sklepu, który umożliwia nabycie czy przedłużenie abonamentu parkingowego: https://gdynia.e-abonamenty.pl/. - Obecnie coraz więcej mieszkańców przekonuje się do tej bardzo wygodnej formy komunikacji z nami. Mamy ponad 1200 czynnych kont użytkowników, którzy regularnie wykupują w ten sposób abonamenty każdego rodzaju. Z uwagi na trwającą pandemię, jest to zdecydowanie bezpieczniejsze i takie rozwiązanie rekomendujemy. Oczywiście nadal oferujemy obsługę bezpośrednią w Biurze Obsługi Klienta w naszej nowej siedzibie przy ul. T. Wendy 15 – podkreśla Karol Kozak, kierownik Działu Strefy Płatnego Parkowania. Co załatwisz w biurze SPP? W biurze obsługi klienta Strefy Płatnego Parkowania każdy mieszkaniec może m.in. złożyć wniosek o wydanie abonamentu mieszkańca typu „M” czy wniosek umożliwiający osobie niepełnosprawnej parkowanie na każdym miesjcu postojowym w ramach strefy. Oczywiście to tu składa się także reklamacje od nałożonych opłat dodatkowych za brak biletu parkingowego. Tu można uregulować płatność gotówką, kartą lub BLIKiem. Przyjazna przestrzeń obsługi i pracy Nowa siedziba to jednak nie tylko wygodna strefa dla klientów, ale też nowy standard pracy dla zatrudnionych tam urzędników oraz kontrolerów. - Nowy Rok przyniósł zmiany nie tylko na wyższy standard obsługi mieszkańców korzystających z usług strefy. Również nasi pracownicy mają teraz nowoczesne i optymalnie zaprojektowane biura oraz strefę socjalną. Jest to przestrzeń, która podniesie komfort ich pracy, co z pewnością przełoży się na stale podnoszony standard efektywnej i przyjaznej obsługi mieszkańca – mówi Wojciech Folejewski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni. Obecnie gdyńska Strefa Płatnego Parkowania obejmuje 2500 miejsc postojowych. Dodatkowo w jej obrębie jest blisko 190 miejsc dedykowanych osobom z niepełnosprawnościami, które są zwolnione z opłat, o ile posiadają kartę parkingową i korzystają z miejsc postojowych oznaczonych znakiem P-24 (czyli miejsc dla pojazdów osób z niepełnosprawnościami) lub tabliczką do znaku T-29 (czyli w miejscu przeznaczonym dla pojazdu osoby z niepełnosprawnościami o obniżonej sprawności ruchowej). Opłat parkingowych nie ponoszą też właściciele aut elektrycznych, a posiadacze samochodów hybrydowych typu PHEV mogą zakupić korzystny abonament. Galeria zdjęć Pobierz galerię Nowe biuro ma 2 okienka kasowe // fot.ZDiZ Pobierz zdjęcie Wejście do biura przy ul. T.Wendy 15 oznakowane granatowo-pomarańczowym neonem ZDiZ // fot. ZDiZ Pobierz zdjęcie Nowe biuro oferuje 3 stanowiska obsługi mieszkańców // fot.ZDiZ Pobierz zdjęcie Miejsca siedzące w poczekalni, gdzie można również wypełnić odpowiedni wniosek // fot.ZDiZ Pobierz zdjęcie Warunki pobierania Wszelkie prawa do zdjęć lub grafik prezentowanych w ramach portalu, należą do Prowadzącego portal lub do podmiotów z nim współpracujących i podlegają ochronie prawnej. Prowadzący portal zezwala na kopiowanie i przedstawianie utworów jedynie w celach niekomercyjnych oraz pod warunkiem zachowania go w oryginalnej postaci i zachowaniem kontekstu tematu, do którego zostało wykorzystaneprzez redakcję gdynia.pl. Opublikowane materiały powinny zawsze zawierać źródło, czyli adres strony www.gdynia.pl. Na publikowanie utworów w innych celach wymagana jest zgoda właściciela strony czyli Prowadzącego portal. Opublikowano: 13.01.2021 16:51 Autor: Hanna Wyszyńska (h.wyszynska@zdiz.gdynia.pl) Zmodyfikowano: 22.01.2021 19:06 Zmodyfikował: Redakcja portalu Gdynia.pl