Co nowego

Sprawniejsza i szybsza rejestracja pojazdów w Gdyni

Zwiększenie liczby stanowisk, wydłużenie czasu pracy oraz skrócenie czasu obsługi umożliwiają przyjęcie dodatkowych 610 osób tygodniowo // fot. Paweł Kukla

Zwiększenie liczby stanowisk, wydłużenie czasu pracy oraz skrócenie czasu obsługi umożliwiają przyjęcie dodatkowych 610 osób tygodniowo // fot. Paweł Kukla

Dobra wiadomość dla mieszkańców, którzy zamierzają zarejestrować pojazd w gdyńskim magistracie. Dzięki wprowadzonym przez urzędników zmianom czas oczekiwania na wizytę niezbędną, aby załatwić sprawę, skróci się blisko dwukrotnie. Zwiększenie liczby stanowisk, wydłużenie godzin pracy oraz skrócenie czasu obsługi umożliwiają przyjęcie dodatkowych 610 osób tygodniowo.


Wiele urzędowych spraw można załatwić online lub korzystając z paczkomatu InPost czy wrzutni na dokumenty. Niektóre wymagają jednak osobistej wizyty w urzędzie. Tak jest np. w przypadku rejestracji pojazdów.

– Mimo że przepisy rozporządzenia dotyczącego pracy urzędów nadal obowiązują i wciąż możemy wpuszczać do budynku jedynie tyle osób, ile znajduje się w nim stanowisk, to nieustannie poszukujemy możliwości usprawnienia obsługi mieszkańców. Stąd decyzja o zatrudnieniu dodatkowych pracowników, którzy zostali przeszkoleni i uzyskali certyfikaty dostępu do systemu Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców. Dzięki podjętym działaniom zwiększyliśmy przepustowość obsługi w zakresie rejestracji pojazdów o dodatkowe 610 osób tygodniowo – mówi Rafał Klajnert, sekretarz miasta i dyrektor Urzędu Miasta Gdyni.

Od 10 maja stanowiska do rejestracji pojazdów działają od godziny 7:00 do 16:00. Kolejne osoby są przyjmowane co 20 minut. Tym samym do tej pory przy jednym stanowisku można było obsłużyć 25 osób dziennie. Natomiast liczba dostępnych w tygodniu wizyt zwiększyła się z 420 do 750.

17 maja uruchomiono dwa kolejne stanowiska do rejestracji nowych pojazdów. Dzięki temu teraz można obsłużyć 1560 osób tygodniowo (przy uwzględnieniu wszystkich stanowisk związanych z rejestracją pojazdów). To wzrost o 610 osób.

– Przy skróceniu czasu obsługi mieszkańca jeszcze bardziej istotna jest kwestia punktualności. Każde spóźnienie, nawet o kilka minut, dubluje liczbę interesantów w kolejnym terminie. Stąd gorąca prośba o punktualne stawianie się na umówioną wizytę – tłumaczy dyrektor Rafał Klajnert. I dodaje: – Tempo szczepień w województwie pomorskim jest najszybsze w skali kraju. To bardzo optymistyczny prognostyk, który daje nadzieję, że już wkrótce wrócimy do normalności, a więc również obsługi mieszkańców w trybie znanym sprzed pandemii. Niezależnie planujemy kolejne udogodnienia, które już wkrótce ogłosimy i wprowadzimy w życie. Nieustannie zachęcamy gdynian do zakładania Konta Mieszkańca oraz wykorzystywania możliwości profilu zaufanego.

Posiadanie Konta Mieszkańca (można je bezpłatnie założyć TU) ułatwia rezerwację wizyt w urzędzie oraz pozwala na korzystanie z szeregu unikalnych funkcjonalności i usług miejskich.

Wizytę można również umówić przez infolinię 58 626 26 26 oraz poprzez Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miasta Gdyni.

  • ikonaOpublikowano: 17.05.2021 15:55
  • ikona

    Autor: Paweł Marszałkowski (p.marszalkowski@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 17.05.2021 17:42
  • ikonaZmodyfikował: Redakcja portalu Gdynia.pl
ikona

Najnowsze