Z Gdyni Chyloni pojedziemy koleją do Lęborka i Słupska szybciej i bezpieczniej. Podróżni skorzystają z nowych przystanków i zmodernizowanych peronów. Prace projektowe mają zakończyć się w IV kwartale 2019 r. Roboty budowlane zaplanowano na lata 2020-2023. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A podpisały 19 stycznia 2018 r. umowy na projektowanie wraz z nadzorem autorskim za 30 mln zł. Realizacja projektu z Krajowego Programu Kolejowego jest oszacowana na 2 mld zł. Inwestycja skróci czas podróży i zwiększy komfort obsługi pasażerów na stacjach i przystankach. Komfortowe stacje i przystanki Projekt zakłada budowę 5 nowych przystanków oraz przebudowę 22 stacji i przystanków. Dla podróżnych oznacza to wygodny dostęp do pociągów regionalnych i dalekobieżnych. Nowe przystanki, o roboczych nazwach to: Reda Buczka (Gniewkowska), Bolszewo, Gościcino Zielony Dwór, Łebień i Siemianice.Nowe perony będą wybudowane m.in. w Gdyni Chyloni, Rumi, Redzie, Wejherowie, Gościcinie Wejherowskim, Bożympolu Wielkim, Godętowie, Lęborku, Pogorzelicach, Strzyżnie Słupskim, Leśnicach, Słupsku. Wszystkie obiekty zostaną w pełni dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.– W 2020 r. będziemy mogli rozpocząć modernizację, a to oznacza zwiększenie możliwości linii miedzy Gdynia - Lęborkiem a Słupskiem na koniec 2023 r. - zapowiada Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Szybciej i sprawniej dzięki dobudowie torów Modernizacja obejmie ponad 100 km linii między Gdynią Chylonią a Słupskiem. Lepsze możliwości podróży i przewozu towarów zapewni dobudowa nowych torów. Będą dwa dodatkowe tory dla ruchu aglomeracyjnego na odcinku Rumia – Wejherowo oraz jeden dodatkowy tor (linia dwutorowa) na odcinkach: Gdynia Chylonia - Rumia, Wejherowo – Lębork i Lębork – Słupsk. Dzięki poprawie przepustowości nadmorskiej linii, przewoźnicy będą mogli uruchamiać więcej pociągów pasażerskich i towarowych.Prace projektowe na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk mają zakończyć się w IV kwartale 2019 r. Roboty budowlane zaplanowano na lata 2020-2023. Inwestycja w liczbach 5 nowych przystanków 7 zmodernizowanych przejść pod torami 18 nowych przejść pod torami 22 stacje i przystanki przebudowane 47 zmodernizowanych mostów i wiaduktów Opublikowano: 19.01.2018 15:15 Autor: Dorota Nelke (dorota.nelke@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 22.01.2018 12:34 Zmodyfikował: Marta Jaszczerska