Co nowego

Z Seattle z nowym spojrzeniem na świat

Troje uczniów z gdyńskich szkół po Washington Business Week: od lewej Jakub Janiewski, Urszula Kuprianowicz i Weronika Kurowska podczas spotkania z wiceprezydentem Gdyni, Bartoszem Bartoszewiczem, fot. Kamil Złoch

Troje uczniów z gdyńskich szkół po Washington Business Week: od lewej Jakub Janiewski, Urszula Kuprianowicz i Weronika Kurowska podczas spotkania z wiceprezydentem Gdyni, Bartoszem Bartoszewiczem, fot. Kamil Złoch

Wykorzystali swoją szansę, postawili na własne pomysły i przeżyli przygodę życia w Stanach Zjednoczonych. Trójka zdolnych gdynian powróciła z Washington Business Week w Seattle, gdzie wzięli udział w amerykańskiej wersji dobrze znanego programu edukacyjnego.

Urszula Kuprianowicz, Weronika Kurowska i Jakub Janiewski – to troje uczniów z gdyńskich szkół, którzy otrzymali szansę spróbowania swoich sił w pierwowzorze programu Gdynia Business Week w siostrzanym mieście Seattle. Młodzi gdynianie do Stanów Zjednoczonych polecieli dzięki innowacyjnym pomysłom, którymi wcześniej wygrali rywalizację o wyjazd na WBW.

- Gdyńscy uczniowie tak naprawdę co roku biorą udział w Washington Business Week, to okazja by mierzyć swoje siły i rozmawiać o biznesie z innymi osobami z całego świata, ze Stanów Zjednoczonych czy Korei Południowej. Nie mamy wątpliwości, że wymiana doświadczeń jest jedną z najlepszych metod na zdobywanie wiedzy – mówi Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni ds. jakości życia.



Troje wyróżnionych wróciło z pobytu w Seattle z nową wiedzą i umiejętnościami, które mają pomóc im w rozwijaniu swoich twórczych inicjatyw w dorosłym życiu. Poza samym udziałem w programie Washington Business Week mieli też kontakt z miejscową Polonią, poznali główne atrakcje miasta i przyjrzeli się lokalnym firmom.

- Przede wszystkim główne doświadczenie, że biznes wcale nie jest czymś trudnym i obcym, tylko taką rzeczą, którą każdy może robić. Wymaga po prostu chęci i zdolności interpersonalnych, które w tym roku były szczególnie ważne na Business Weeku. „Soft skills”, czyli rzeczy, które są ważne nie tylko w biznesie, ale też w życiu – podkreśla Jakub Janiewski, który do Seattle poleciał dzięki pomysłowi na NutraMeter do komponowania odpowiedniego planu żywieniowego.

- Mieliśmy okazję w Seattle zobaczyć wiele firm, byliśmy w Google, Amazonie, Facebooku, zobaczyliśmy też pracę Polaków, którzy tam mieszkają w amerykańskich, dużych korporacjach. Spodobały mi się te miejsca pracy, więc to też nas zmotywowało do osiągnięcia czegoś podobnego i zachęciło do dalszej nauki – dodaje Urszula Kuprianowicz, autorka pomysłu Challenge Accepted, czyli platformy ułatwiającej kontakt organizacjom non-profit z wolontariuszami.

- Wyjazd był dla mnie niezwykłą przygodą. To też zainspirowało mnie w ten sposób, że nie muszę iść w jednym, konkretnym kierunku, tylko mogę rozszerzać swoje horyzonty i zwiedzać cały świat – podsumowuje Weronika Kurowska, która wpadła na pomysł inteligentnego, połączonego ze smartfonem pudełka na tabletki AllAbout Pill.

Tym samym tegoroczni uczestnicy dołączają do grona gdynian, którzy już w poprzednich latach skorzystali z szansy na udział w amerykańskiej wersji programu.

- Taki wyjazd i możliwość wyjechania do Stanów to niesamowita okazja na poznanie nowych osób, odkrycie nowych miejsc i na rozwój biznesowy, w tym w języku angielskim. Można naprawdę sporo się tam nauczyć i później wykorzystać tę okazję do rozwoju w miejscu, z którego się pochodzi – mówi Maksym Pozdniakov, uczestnik wcześniejszej edycji Washington Business Week i wolontariusz angażujący się w Gdynia Business Week

Sam konkurs jest organizowany przez gdyński samorząd we współpracy z Seattle-Gdynia Sister City Association. Ma kształtować przedsiębiorcze postawy wśród młodzieży, doskonalić wiedzę ekonomiczną uczniów i przygotowywać ich do wyzwań współczesnego świata. Jeden z jego celów to również promowanie współpracy międzynarodowej, przyjaznych relacji między mieszkańcami Gdyni i Seattle oraz efektów współpracy między miastami.

Washington Business Week jest z kolei realizowany przez Foundation for Private Enterprise Education. Jej misja to edukacja biznesowa młodzieży i odkrywanie potencjału uczniów jako przyszłych pracowników i pracodawców. Program ma wieloletnią tradycję sięgającą 1976 roku. Na jego podstawie w Gdyni już od 11 lat organizowane są warsztaty Gdynia Business Week.

Galeria zdjęć

ikona Pobierz galerię
  • ikonaOpublikowano: 26.08.2019 13:30
  • ikona

    Autor: Kamil Złoch (k.zloch@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 26.08.2019 13:32
  • ikonaZmodyfikował: Agnieszka Janowicz
ikona

Zobacz także

Najnowsze