Aktualności

Szykują się zmiany w rozliczaniu dotacji na likwidację azbestu i szamb

Na najbliższej sesji Rady Miasta radni zajmą się bowiem projektem zmian dotyczącym trybu postępowania w sprawie udzielania dotacji. Fot. Pixabay

Na najbliższej sesji Rady Miasta radni zajmą się bowiem projektem zmian dotyczącym trybu postępowania w sprawie udzielania dotacji. Fot. Pixabay

Usunęliście azbest lub zlikwidowaliście szambo z zamiarem skorzystania przy tym z gminnego dofinansowania? Macie zatem jeszcze tylko kilka tygodni na złożenia faktur, by je rozliczyć. Na najbliższej sesji Rady Miasta radni zajmą się bowiem projektem zmian dotyczącym trybu postępowania w sprawie udzielania dotacji. Kto już wykonał inwestycję i jeszcze się nie rozliczył z gminą, musi zrobić to teraz


Na ostatniej przez wakacjami sesji radni Gdyni podejmą m.in. uchwały dotyczące zmiany trybu postępowania w sprawie udzielenia dotacji, wysokości możliwego dofinansowania oraz zakresu wymaganych dokumentów w przypadku usuwania azbestu oraz likwidacji szamba (podpięcia się pod miejską sieć kanalizacyjną). To, co najważniejsze, dotyczy terminu podpisania umowy – od teraz będzie ona podpisywana między gminą a dotowanym przed przystąpieniem do inwestycji. Natomiast sama kwota dofinansowania będzie wynikać ze złożonego po zakończonej inwestycji rozliczenia. 

- Dbając o środowisko naturalne gdyński samorząd od  lat wspiera działania związane z poprawą stanu środowiska naturalnego. Dotujemy z budżetu gminy likwidację odpadów azbestowych, szamb, wymianę pieców, tworzenie rozwiązań związanych z małą retencją a od niedawna także nasadzenia drzew - mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni ds. innowacji. - Chcemy by jak najwięcej gdynian włączało się w te działania bo tylko wspólnie możemy osiągnąć sukces jakim jest przyjazne dla życia miasto - podkreśla.

Do tej pory podstawą wypłaty dotacji była Uchwała Nr XI/215/15 Rady Miasta Gdyni z dnia 26 sierpnia 2015 r. (Dz. Urz. Woj. Pom. Rok 2015, poz. 2903). Dofinansowywane były inwestycje już zrealizowane na podstawie rachunków. 

Po wejściu w życie nowych uchwał - a więc 2 tygodnie po ich publikacji - przez przystąpieniem do inwestycji trzeba będzie złożyć wniosek i podpisać umowę dotacyjną. Osoby, które zrealizowały już inwestycję i zwlekały dotąd z jej rozliczeniem, mają na to ostatnie tygodnie. To dla nich ostatni dzwonek na możliwość refundacji poniesionych kosztów.

O nowych zasadach dotyczących dotacje szczegółowo będziemy informować już wkrótce.

  • ikonaOpublikowano: 26.06.2023 14:31
  • ikona

    Autor: Zygmunt Gołąb (z.golab@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 27.06.2023 08:35
  • ikonaZmodyfikował: Zygmunt Gołąb
ikona

Zobacz także