Nauka

IV Pomorski Hackathon dla Uczniów Szkół Średnich

Uczestnicy Hackathonu // fot. materiały Samorządu Uczniowskiego XVII LO

Uczestnicy Hackathonu // fot. materiały Samorządu Uczniowskiego XVII LO

W miniony weekend, mury Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 8 w Gdyni już po raz kolejny stały się miejscem niezwykłego wydarzenia. Odbył się tam IV Pomorski Hackathon dla Uczniów Szkół Średnich YOUNG SMART, podczas którego młodzi programiści mieli 24 godziny na stworzenie innowacyjnych projektów. Tematem tegorocznej edycji było „AI – sztuczna inteligencja, naturalne korzyści”.

 
Hackathon rozpoczął się 19 kwietnia 2024 r. od uroczystego otwarcia, podczas którego uczniowie poznali temat konkursu. Następnie zespoły rozpoczęły pracę nad swoimi projektami, mając do dyspozycji sale lekcyjne oraz wsparcie mentorów z firmy Intel, nauczycieli z ZSO nr 8 w Gdyni, ekspertów z Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych oraz Gdyńskiego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli. Mieli do dyspozycji prawie 24 godziny na stworzenie swoich rozwiązań.



- Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 8 to wyjątkowo nowoczesna szkoła, dlatego bardzo cieszę się, że uczniowie i nauczyciele korzystają w tak rozwijający sposób z jej możliwości. Szkoła to przede wszystkim ludzie: nauczyciele, dyrektor, administracja i uczniowie. I w tej szkole mamy do czynienia właśnie z takimi osobami, których umiejętności i pasja zmieniają oblicze współczesnej edukacji. - podkreślił wagę wydarzenia Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni ds. jakości życia.

 
 
Po okresie intensywnej pracy zespoły przedstawiły swoje projekty przed Jury w składzie:
 
dr Marcin Szulc, profesor Uniwersytetu Gdańskiego,
Bartłomiej Przybyciel, dyrektor Gdyńskiego Centrum Informatyki,
Wojciech Jankowski, dyrektor Gdyńskiego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli,
Jean-Luc Momprivé, Chief Innovation Officer Poland w firmie Intel,
Aleksandr Polin, wykładowca Wydziału Informatyki z Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych, Chronospace.




 
 
Po ocenieniu prezentacji Jury ogłosiło wyniki. Oto zwycięzcy tegorocznego hackathonu:
 
I miejsce: Zespół Szkół Łączności w Gdańsku za projekt „AiKNOW” – innowacyjny system usprawniający procesy szkolne z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.
 
II miejsce: I Liceum Ogólnokształcące w Lęborku z projektem „BLINDFIND” – aplikacją pomagającą osobom niewidomym i słabowidzącym w nawigacji po szkole.
 
III miejsce: Zespół Szkół Chłodniczych i Elektronicznych w Gdyni z projektem „Lekturomat” – aplikacją automatyzującą proces wyboru lektur szkolnych.



 
Po ogłoszeniu wyników zwycięzcy otrzymali cenne nagrody i uznanie za swoje osiągnięcia. Dla wszystkich uczestników była to okazja do nawiązania nowych znajomości, zdobycia doświadczenia i pokazania swoich umiejętności.
 
Hackathon YOUNG SMART zorganizowany był przez XVII Liceum Ogólnokształcące w Gdyni oraz Polsko-Japońską Akademię Technik Komputerowych w Gdańsku, a wydarzenie objęto Honorowym Patronatem Marszałka Województwa Pomorskiego, Pomorskiego Kuratora Oświaty oraz Prezydenta Miasta Gdynia.




 
W sumie w wydarzeniu wzięło udział 10 zespołów z różnych szkół średnich z województwa pomorskiego. Drużyny miały do dyspozycji sale lekcyjne, gdzie mogły pracować, jeść, a nawet drzemać w trakcie 24-godzinnego maratonu kodowania. W rezultacie powstały kreatywne i innowacyjne rozwiązania, które mogą mieć praktyczne zastosowanie w życiu szkolnym.
 
Gratulujemy zwycięzcom i wszystkim uczestnikom za ich zaangażowanie, kreatywność i ciężką pracę.

Galeria zdjęć

ikona Pobierz galerię
  • ikonaOpublikowano: 22.04.2024 13:09
  • ikona

    Autor: Aleksandra Regulska (aleksandra.regulska@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 23.04.2024 09:45
  • ikonaZmodyfikował: Aleksandra Regulska
ikona