Nocny Bieg Świętojański – zmiany w organizacji ruchu (21-22.06.2024)
Co nowego

„Pod Pierzynką” - rodzinny sklep #wGdyni

Dariusz Skulski (pierwszy z lewej), właściciel sklepu „Pod Pierzynką”, wraz z żoną, siostrą i siostrzeńcem // fot. materiały Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości w Gdyni

Dariusz Skulski (pierwszy z lewej), właściciel sklepu „Pod Pierzynką”, wraz z żoną, siostrą i siostrzeńcem // fot. materiały Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości w Gdyni

Od 1968 roku sprzedają pościele, kołdry, poszewki, koce czy obrusy najwyższej jakości. Produkty, które można znaleźć w ich sklepie, zapewniają ciepło i zdobią domy wielu gdynian, ale nie tylko. Ten rodzinny biznes wciągnął już trzecie pokolenie. Właściciele i pracownicy sklepu „Pod Pierzynką” są bohaterami kolejnego odcinka cyklu „Wtorki z Rodzinnymi”. To seria krótkich filmów o wyjątkowych lokalnych firmach – zarówno tych wielopokoleniowych, jak i tych, które dopiero rozwijają skrzydła.


Jak mówią, rodzina to bezpieczeństwo, można na niej polegać. Dlatego razem pracuje im się bardzo dobrze. Wspólnie prowadzą sklep „Pod Pierzynką” w Gdyni i uważają go za swoje „zawodowe dziecko”. Ich rodzinny biznes ma już ponad 50 lat. Obecnie kieruje nim Dariusz Skulski wraz z siostrą, ale firmę założyła ich matka. W sklepie każdy ma swoje zadania. Właściciel zajmuje się selekcją towarów pod kątem jakości, jego siostra prowadzi księgowość, a siostrzeniec odpowiada za nowe produkty oraz media społecznościowe firmy, a także opracowuje stronę internetową sklepu. Historia tej wyjątkowej rodziny i ich biznesu została zaprezentowana w dziewiątym odcinku cyklu „Wtorki z Rodzinnymi”.

Sklep „Pod Pierzynką” działa przy ul. Starowiejskiej 15, a jego oferta jest szeroka. Można tam kupić różnego rodzaju pościele, kołdry, poszewki, obrusy, koce czy pledy. To towary najwyższej jakości. I w tym właśnie tkwi siła tego sklepu. Jak mówią właściciele, przepisem na sukces są relacje z klientami i jakość towarów.

- Zachęcam do poświęcenia kilku minut na przyjrzenie się historiom lokalnych biznesów, które często pamiętają jeszcze nasi dziadkowie czy rodzice. To przedsiębiorcy, którzy na przestrzeni lat budowali tożsamość Gdyni i czują się nierozerwalnie związani z miastem. Ich opowieści są ciekawym spojrzeniem w przeszłość, ale i podkreślają ogromny potencjał, jaki drzemie w rodzinnych firmach – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.



„Wtorki z Rodzinnymi” to miejska akcja promująca lokalne firmy, które na stałe wpisały się w gdyński krajobraz. W jej ramach, pod okiem Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości, powstało 20 krótkometrażowych filmów. Ich głównymi bohaterami są lokalni przedsiębiorcy oraz ich rodziny. Dzięki materiałom można poznać kilka pokoleń osób, które na miejsce prowadzenia własnego biznesu już wiele lat temu wybrały właśnie Gdynię. Nie zabraknie również historii młodych, pierwszopokoleniowych firm działających w naszym mieście. Przez 20 tygodni, zawsze we wtorki, na stronie internetowej i facebookowym profilu Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości oraz gdyńskim kanale YouTube będą prezentowane kolejne odcinki krótkich, filmowych opowieści o rodzinnych biznesach.

Przypomnijmy, że filmowy cykl ruszył w połowie grudnia 2020 roku. Otworzył go materiał opowiadający o Hotelu Jakubowym państwa Kamrowskich, którzy w posiadaniu „pierwszego gdyńskiego drapacza chmur” są od 10 lat. Następnie została zaprezentowana historia rodzinnej firmy państwa Ogrodowiczów - „Zegarmistrzostwo Ogrodowicz i syn”. To specjaliści, którzy w zegarmistrzowskim fachu działają już od lat 40. ubiegłego wieku. Obecnie w zakładzie można spotkać już trzecie pokolenie kontynuujące rodzinną tradycję. Potem można było dowiedzieć się więcej o firmie SpaceForest, która zajmuje się automatyką przemysłową i kosmicznymi technologiami. W czwartym odcinku o swoim gastronomicznym biznesie opowiedzieli właściciele zupiarni „Gary na ogniu”. Następnie można było poznać historię Liliany Poszumskiej i Arkadiusza Wójcika, czyli właścicieli Centrum Języka Hiszpańskiego „La Mancha”. Później o krawieckiej tradycji i kunszcie opowiedziała rodzina Wiśniewskich. W siódmym odcinku o swojej pasji do kawy mówili Barbara Szparagowska i Leszek Jędrasik - właściciele kawiarni „Black & White Coffee” w Gdyni. Z kolei tydzień temu została zaprezentowana rodzina Surowców i ich firma spedycyjna Hermes.

Więcej informacji o działaniach Gdyni związanych z promowaniem firm rodzinnych można znaleźć na facebookowym profilu Firmy Rodzinne Gdynia.

  • ikonaOpublikowano: 09.02.2021 15:43
  • ikona

    Autor: Magdalena Czernek (m.czernek@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 09.02.2021 15:44
  • ikonaZmodyfikował: Agnieszka Janowicz
ikona

Zobacz także

Najnowsze