Co nowego

Artystyczny biznes #wGdyni

Marta Frej i Tomasz Kosiński przed sklepem stacjonarnym przy ul. Świętojańskiej // fot. materiały prasowe GCWP

Marta Frej i Tomasz Kosiński przed sklepem stacjonarnym przy ul. Świętojańskiej // fot. materiały prasowe GCWP

Ona jest artystką wizualną i tworzy grafiki. On zajmuje się logistyką. Marta Frej i Tomasz Kosiński wspólnie prowadzą sklep stacjonarny oraz stronę internetową, gdzie można nabyć prace artystki przeniesione m.in. na koszulki czy kubki. Historię ich rodzinnego biznesu przedstawiono w kolejnym odcinku cyklu „Wtorki z Rodzinnymi” . To seria krótkich filmów o wyjątkowych lokalnych firmach – zarówno wielopokoleniowych, jak i tych, które dopiero rozwijają skrzydła.


Jak mówią, wspólna praca ma swoje wady i zalety, ale przynosi wiele satysfakcji. Dlatego działają na pełnych obrotach, tworzą zgrany duet i wzajemnie się dopełniają. Marta Frej to imię i nazwisko ilustratorki, ale też nazwa marki osobistej. Artystka prowadzi firmę wraz z partnerem – Tomaszem Kosińskim. W rodzinnym interesie pomagają im również dzieci – Kasia i Maciek.

Projekt „Marta Frej Memy” wystartował 4 lata temu. Grafiki, które tworzyła artystka, zyskały popularność. Wielu ludzi pytało, czy można gdzieś kupić gadżety z tymi ilustracjami. I tak wszystko się zaczęło. Grafiki projektowane przez Martę trafiły m.in. na koszulki, bluzy, skarpetki, czapki, chusteczki do okularów, magnesy, zeszyty, plakaty eko czy kubki. Można je nabyć w sklepie stacjonarnym przy ul. Świętojańskiej 100c w Gdyni, który działa od prawie 2 lat, lub na stronie internetowej martafrejsklep.pl. Produkty, które są w ofercie, powstają w Polsce. A każda grafika niesie za sobą jakąś ideę.

Z historią biznesu Marty Frej i Tomasza Kosińskiego można się zapoznać z szóstym odcinku drugiej edycji cyklu „Wtorki z Rodzinnymi”.

– Firmy rodzinne są bezcenną wartością miasta. Warto je znać i wiedzieć o nich więcej. Historie gdyńskich przedsiębiorców pokazują, jak ogromny potencjał w nich drzemie. Można się o tym przekonać, oglądając filmy, w których opowiadają o swojej działalności. Zachęcam do zapoznania się z historiami lokalnych, rodzinnych firm i wspierania ich – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.



„Wtorki z Rodzinnymi” to miejska akcja promująca lokalne firmy, które na stałe wpisały się w gdyński krajobraz. W ramach drugiej edycji cyklu powstało 10 krótkometrażowych filmów. Głównymi bohaterami są lokalni przedsiębiorcy oraz ich rodziny. Dzięki materiałom można poznać kilka pokoleń osób, które na miejsce prowadzenia własnego biznesu już wiele lat temu wybrały Gdynię. Nie brakuje również historii młodych, pierwszopokoleniowych firm działających w naszym mieście. Materiały są dostępne na stronie internetowej i facebookowym profilu Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości oraz gdyńskim kanale YouTube. Projekt realizują Gdyńskie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości oraz Agencja Rozwoju Gdyni.

Przypomnijmy, że filmowy cykl ruszył w połowie grudnia 2020 roku. W pierwszej odsłonie zaprezentowano 20 gdyńskich firm rodzinnych. We wtorek, 10 maja br. wystartowała druga edycja cyklu. Otworzył ją materiał poświęcony restauracji „Malika”, która specjalizuje się w kuchni Maghrebu, czyli Afryki Północnej. Drugi odcinek opowiadał o innowacyjnym przedszkolu „Bullerbyn” stworzonym przez Annę Bielawską. Następnie można było dowiedzieć się więcej o sklepie oraz wypożyczalni sprzętu budowlanego i ogrodowego HABU. Potem o swoim biznesie opowiedzieli Zosia Brunka i Kacper Jezierski – właściciele piekarni „Sztuka Chleba”. W piątym odcinku przedstawiono historię rodzinnej firmy państwa Surałów, którzy prowadzą szkołę jazdy Elka School.

Więcej informacji o działaniach Gdyni związanych z promowaniem firm rodzinnych można znaleźć na facebookowym profilu Firmy Rodzinne Gdynia.

  • ikonaOpublikowano: 14.06.2022 12:25
  • ikona

    Autor: Magdalena Czernek (m.czernek@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 14.06.2022 15:15
  • ikonaZmodyfikował: Karolina Szypelt
ikona

Zobacz także

Najnowsze