Co nowego

Mana Mana, czyli kreatywny biznes

Marcelina Rozmus-Prinz, właścicielka firmy Mana Mana // fot. materiały prasowe Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości

Marcelina Rozmus-Prinz, właścicielka firmy Mana Mana // fot. materiały prasowe Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości

Ma głowę pełną pomysłów. Jej kreatywność widać w tworzonych przez nią produktach. Prowadzi pracownię, w której powstają torebki, saszetki, plecaki i inne akcesoria. W realizacji marzenia o własnym biznesie od początku wspierała ją rodzina. Marcelina Rozmus-Prinz, właścicielka firmy Mana Mana, jest bohaterką kolejnego odcinka cyklu „Wtorki z Rodzinnymi”. To seria krótkich filmów o wyjątkowych lokalnych firmach – zarówno wielopokoleniowych, jak i tych, które dopiero rozwijają skrzydła.


Zaczynała od szycia torebek we własnym mieszkaniu. Kiedy nie mogła nadążyć z realizacją zamówień, postanowiła rozwinąć biznes. Tworzy tzw. organizację turkusową, czyli firmę, która jest oparta na współpracy. Nie ma tam kierowników czy managerów. Pracownicy wspólnie tworzą firmę i wypełniają jej misję. Wszystko opiera się na dobrych relacjach. I tak Mana Mana prężnie działa już od 10 lat. Za marką stoi Marcelina Rozmus-Prinz, która przyznaje, że nie zdecydowałaby się na prowadzenie własnego biznesu, gdyby nie wsparcie rodziny. Nazwę firmy wymyślił jej brat. Obecnie pomaga jej też mąż, który czuwa nad sprawami księgowymi i administracyjnymi. Historię tej rodziny oraz firmy można poznać, oglądając ósmy odcinek drugiej edycji cyklu „Wtorki z Rodzinnymi”.

Pracownia i sklep Mana Mana na początku mieściły się przy ul. Zgody 11. Później przy ul. 3 Maja 20. Obecnie pracownia znajduje się w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym Gdynia. To tam powstają oryginalne torebki, saszetki, plecaki, sakiewki, nerki, kosmetyczki, portfele czy paski, które są do nabycia online. Ponadto klienci mogą też zaprojektować własny produkt. Służy do tego specjalny wirtualny kreator torebek, który jest dostępny na stronie internetowej Mana Mana.

– Firmy rodzinne są bezcenną wartością miasta. Warto je znać i wiedzieć o nich więcej. Historie gdyńskich przedsiębiorców pokazują, jak ogromny potencjał w nich drzemie i jak bardzo są przywiązani do naszego miasta. Można się o tym przekonać, oglądając filmy, w których opowiadają o swojej działalności. Zachęcam do zapoznania się z historiami lokalnych, rodzinnych firm i wspierania ich – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.



„Wtorki z Rodzinnymi” to miejska akcja promująca lokalne firmy, które na stałe wpisały się w gdyński krajobraz. W ramach drugiej edycji cyklu powstało 10 krótkometrażowych filmów. Głównymi bohaterami są lokalni przedsiębiorcy oraz ich rodziny. Dzięki materiałom można poznać kilka pokoleń osób, które na miejsce prowadzenia własnego biznesu już wiele lat temu wybrały Gdynię. Nie brakuje również historii młodych, pierwszopokoleniowych firm działających w naszym mieście. Materiały są dostępne na stronie internetowej i facebookowym profilu Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości oraz gdyńskim kanale YouTube. Projekt realizują Gdyńskie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości oraz Agencja Rozwoju Gdyni.

Przypomnijmy, że filmowy cykl ruszył w połowie grudnia 2020 roku. W pierwszej odsłonie zaprezentowano 20 gdyńskich firm rodzinnych. We wtorek, 10 maja br. wystartowała druga edycja cyklu. Otworzył ją materiał poświęcony restauracji „Malika”, która specjalizuje się w kuchni Maghrebu, czyli Afryki Północnej. Drugi odcinek opowiadał o innowacyjnym przedszkolu „Bullerbyn” stworzonym przez Annę Bielawską. Następnie można było dowiedzieć się więcej o sklepie oraz wypożyczalni sprzętu budowlanego i ogrodowego HABU. Potem o swoim biznesie opowiedzieli Zosia Brunka i Kacper Jezierski – właściciele piekarni „Sztuka Chleba”. W piątym odcinku zaprezentowano historię rodzinnej firmy państwa Surałów, którzy prowadzą szkołę jazdy Elka School. Kolejny materiał był poświęcony projektowi „Marta Frej Memy”, czyli artystycznemu biznesowi Marty Frej i Tomasza Kosińskiego. Natomiast w ubiegłym tygodniu rodzina Zabiegałowskich mówiła o swoich „Gdyńskich Rybkach z ikrą Marko”.

Więcej informacji o działaniach Gdyni związanych z promowaniem firm rodzinnych można znaleźć na facebookowym profilu Firmy Rodzinne Gdynia.

  • ikonaOpublikowano: 28.06.2022 12:52
  • ikona

    Autor: Magdalena Czernek (m.czernek@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 28.06.2022 15:44
  • ikonaZmodyfikował: Agnieszka Janowicz
ikona

Zobacz także

Najnowsze