Dla biznesu

Designerski i stylowy biznes #wGdyni

Agata Hasiak i Paweł Molik, którzy wspólnie prowadzą sklep i galerię „Reset” // fot. materiały Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości

Agata Hasiak i Paweł Molik, którzy wspólnie prowadzą sklep i galerię „Reset” // fot. materiały Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości

To miejsce, które jest częścią lokalnej kultury. Otwarte dla wszystkich i przyciągające spojrzenia. W środku można znaleźć jedyne w swoim rodzaju rzeczy i pamiątki, które cieszą oko. Ciekawy design i dobrze zaprojektowane przedmioty codziennego użytku – to znak rozpoznawczy sklepu i galerii, jaką stworzyła Agata Hasiak, właścicielka „Resetu”. O filozofii swojego biznesu i sąsiedzkich relacjach, które buduje się w Gdyni, opowiada ona w kolejnym odcinku cyklu „Wtorki z Rodzinnymi”. To seria krótkich filmów o wyjątkowych lokalnych firmach – zarówno tych wielopokoleniowych, jak i tych, które dopiero rozwijają skrzydła.


Historia tego biznesu sięga 2005 roku. To wtedy Agata Hasiak zaczęła ratować stare przedmioty z duszą. Najpierw zbierała i odnawiała stare meble, które ktoś wyrzucił na śmietnik. Poświęciła się temu i tak powstała jej firma. Na początku była to tylko pracownia renowacji mebli, ale z czasem działalność się poszerzała. „Reset” to kontynuacja tego, czym zajmowała się wcześniej. Przez 11 lat prowadziła sklep na Mokotowie w Warszawie. W 2022 roku przeniosła się do Gdyni i tutaj znalazła swoje miejsce na ziemi. Tutaj też otworzyła sklep i galerię. Jak mówi, to nie tylko miejsce prowadzenia działalności gospodarczej, ale również miejsce spotkań, bo relacje międzyludzkie i kontakt z klientami to coś, na czym bardzo jej zależy. W prowadzeniu biznesu wspiera ją partner – Paweł Molik. Pomaga jej w logistyce, wysyłaniu przesyłek i kontaktach z klientami. Z historią tej pary i ich firmy można się zapoznać, oglądając dziesiąty odcinek trzeciej edycji cyklu „Wtorki z Rodzinnymi”.

„Reset” mieści się przy ul. Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego 2. Można tam znaleźć przedmioty vintage, meble po renowacji czy rzeczy wyprodukowane współcześnie, ale w zgodzie z dawnymi zasadami. Produkty te ozdobią dom, ale są również idealne na prezent. W ofercie są m.in. plakaty, ceramika, świece, kreatywne zabawki, obrazy niszowych artystów, książki oraz duży wybór publikacji poświęconych naszemu regionowi i pamiątek z Trójmiasta. Właściciele współpracują głównie z polskimi projektantami i producentami, dlatego niektóre artykuły są limitowane. „Reset” to również sklep online, więc designerskie produkty są na wyciągnięcie ręki.

– Firmy rodzinne są bezcenną wartością miasta. Warto je znać i wiedzieć o nich więcej. Historie gdyńskich przedsiębiorców pokazują, jak ogromny potencjał w nich drzemie i jak bardzo są przywiązani do naszego miasta. Można się o tym przekonać, oglądając filmy, w których opowiadają o swojej działalności. Zachęcam do zapoznania się z historiami lokalnych, rodzinnych firm i wspierania ich – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydentka Gdyni ds. gospodarki.



„Wtorki z Rodzinnymi” to miejska akcja promująca lokalne firmy, które na stałe wpisały się w gdyński krajobraz. W ramach trzeciej edycji cyklu będzie można zobaczyć 12 krótkometrażowych filmów. Głównymi bohaterami są lokalni przedsiębiorcy oraz ich rodziny. Dzięki materiałom można poznać kilka pokoleń osób, które na miejsce prowadzenia własnego biznesu już wiele lat temu wybrały Gdynię. Nie brakuje również historii młodych, pierwszopokoleniowych firm działających w naszym mieście. Materiały są dostępne na stronie internetowej i facebookowym profilu Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości oraz gdyńskim kanale YouTube. Projekt realizują Gdyńskie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości oraz Agencja Rozwoju Gdyni.

Przypomnijmy, że filmowy cykl ruszył w połowie grudnia 2020 roku. W pierwszej odsłonie zaprezentowano 20 gdyńskich firm rodzinnych, a w drugiej – 10 lokalnych przedsiębiorstw. We wtorek, 9 maja br. wystartowała trzecia edycja cyklu. Otworzył ją materiał poświęcony gabinetowi „Ach Studio”, w którym ludzie mogą zapomnieć o swoich codziennych troskach, a przy okazji zadbać o zdrowie. Drugi odcinek opowiadał o kawiarnio-kwiaciarni „Omnom”, gdzie sprzedaje się kwiaty i kawę. Następnie można było dowiedzieć się więcej na temat Pracowni 111, w której architekci tworzą ambitne projekty wnętrz czy budynków. Natomiast czwarty odcinek dotyczył „Kociołka Konesera”, czyli lokalu, który nie ma stałego menu, ale serwuje zupy i kuchnię niszową. Potem poznaliśmy historię biznesu Mariusza i Katarzyny Kiedrowiczów, czyli właścicieli sklepu z pamiątkami „I love Gdynia”. A w ostatnim odcinku przed wakacjami można było dowiedzieć się więcej o pracowni „Lilki Szpilki”. Z kolei po letniej przerwie pojawił się materiał poświęcony bistro „Białe Wino i Owoce”. A kolejny dotyczył Hotelu Quadrille Relais & Châteaux. Dziewiąty odcinek opowiadał natomiast o „Atelier Smaku”.

Więcej informacji o działaniach Gdyni związanych z promowaniem firm rodzinnych można znaleźć na facebookowym profilu Firmy Rodzinne Gdynia.

  • ikonaOpublikowano: 26.09.2023 11:47
  • ikona

    Autor: Magdalena Czernek (m.czernek@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 26.09.2023 15:21
  • ikonaZmodyfikował: Karolina Szypelt
ikona

Zobacz także