* Hutchinson Port Holdings Gdynia za Gdyński Terminal Kontenerowy

Gdynia Container Terminal, spółka Grupy Hutchison Port Holdings – największego globalnego operatora terminali kontenerowych z siedzibą w Hongkongu, realizuje w Gdyni przy Nabrzeżu Bułgarskim inwestycję budowy nowego terminalu kontenerowego, który umożliwi docelowo przeładunek ponad 500.000 TEU rocznie.
W 2006 roku zakończył się I etap inwestycji, który umożliwia przeładunek ok. 150.000 TEU rocznie w oparciu o 253 m nabrzeża, 3,5 ha placów kontenerowych, kompleks bramowy oraz terminal kolejowy. Terminal wyposażony został w suwnice nabrzeżowe, żuraw samojezdny, suwnice placowe, wozy do piętrzenia kontenerów oraz ciągniki i naczepy terminalowe. Całość zarządzana jest przez nowoczesny system komputerowy.
Oprócz inwestycji w infrastrukturę i sprzęt, GCT poczynił znaczące inwestycje w kapitał ludzki. Firma zatrudnia obecnie 110 osób, w znacznej mierze wyszkolonych we własnym zakresie. Realizacja kolejnych etapów inwestycji przyczyni się do dalszego wzrostu zatrudnienia. W 2007 roku planuje się zatrudnienie kolejnych 25 osób. Dodatkowe 60 stanowisk pracy powstało w obsługujących terminal nowym oddziale celnym oraz w firmie ochrony osób i mienia.
Obecnie, GCT obsługuje
połączenia z Gdyni do Felixstowe i Hull w Wielkiej Brytanii oraz Hamburga, w ramach serwisów oceanicznego armatora francuskiego oraz jedynego w pełni polskiego armatora kontenerowego Euroafrica.
Już rozpoczął się II etap inwestycji, który podwoi zdolności przeładunkowe terminalu.
Dzięki tej inwestycji, Port Gdynia stał się jedynym w Polsce i jednym z nielicznych na Bałtyku, gdzie działają dwaj niezależni prywatni operatorzy portowi eksploatujący profesjonalne terminale kontenerowe.
W 2006 roku zakończył się I etap inwestycji, który umożliwia przeładunek ok. 150.000 TEU rocznie w oparciu o 253 m nabrzeża, 3,5 ha placów kontenerowych, kompleks bramowy oraz terminal kolejowy. Terminal wyposażony został w suwnice nabrzeżowe, żuraw samojezdny, suwnice placowe, wozy do piętrzenia kontenerów oraz ciągniki i naczepy terminalowe. Całość zarządzana jest przez nowoczesny system komputerowy.
Oprócz inwestycji w infrastrukturę i sprzęt, GCT poczynił znaczące inwestycje w kapitał ludzki. Firma zatrudnia obecnie 110 osób, w znacznej mierze wyszkolonych we własnym zakresie. Realizacja kolejnych etapów inwestycji przyczyni się do dalszego wzrostu zatrudnienia. W 2007 roku planuje się zatrudnienie kolejnych 25 osób. Dodatkowe 60 stanowisk pracy powstało w obsługujących terminal nowym oddziale celnym oraz w firmie ochrony osób i mienia.
Obecnie, GCT obsługuje

Już rozpoczął się II etap inwestycji, który podwoi zdolności przeładunkowe terminalu.
Dzięki tej inwestycji, Port Gdynia stał się jedynym w Polsce i jednym z nielicznych na Bałtyku, gdzie działają dwaj niezależni prywatni operatorzy portowi eksploatujący profesjonalne terminale kontenerowe.
na zdjęciu: Jerzy Czartowski, prezes GCT, foto: Tomasz Kamiński
Wyróżnienia:
* ALLCON Osiedla za II etap osiedla Kaskada Redłowska przy ul. Legionów 100,

Bryła budynku jest wyrzeźbiona z odwagą i dużą zręcznością. Nie jest to jednak rzeźba wykonana medalierskim dłutkiem, lecz raczej wyciosana trzymanym w sprawnej ręce toporkiem. Można ją podziwiać z wielu miejsc w Gdyni, gdyż sama w sobie spora, umieszczona jest na dobrze wyeksponowanym stoku redłowskiego wzgórza. Detal architektoniczny nieprzesadnie bogaty, ale dobrze zaprojektowany dopełnia korzystne wrażenia z oglądu całości dzieła. Projektantem jest architekt Michał Żołnierkiewicz.
na zdjęciu: Sergiusz Gniadecki, prezes zarządu Allcon Investment sp. z o.o., foto: Tomasz Kamiński
* Kamiński Krotofil & Co. sp. z o.o. Gdańsk za Restaurację Rybną „Tawerna Orłowska”,

Restauracja rybna „Tawerna Orłowska” jest usytuowana w terenie o wyjątkowym prestiżu dla Miasta i szczególnym charakterze miejsca, należącego do obszaru zespołu ruralistyczno - kuracyjnego Orłowo, wpisanego do rejestru zabytków. Miejsce lokalizacji obiektu, u podnóża orłowskiego klifu, w sąsiedztwie wioski rybackiej i mola, na trasie jednego z najważniejszych ciągów spacerowo- turystycznych Gdyni i Trójmiasta, powoduje, że realizacja obiektu o tak potrzebnej w tym miejscu funkcji, stanowiła prawdziwe wyzwanie dla autorów jego projektu. Pod nadzorem przedstawicieli Miasta, Urzędu Morskiego i służb konserwatorskich, w ramach przygotowania tej inwestycji został przeprowadzony konkurs urbanistyczno-architektoniczny.
Obiekt nawiązuje skalą, charakterem architektonicznym i detalem do istniejącej zabudowy tej części dzielnicy, ekspresyjnie wpisuje się w klimat funkcjonującej nadal wioski rybackiej, a poprzez bezpośrednie sąsiedztwo z jej głównymi elementami umożliwia ich twórczą rewitalizację, w pełni respektując zarazem uwarunkowania zarówno konserwatorskie, jak i wynikające z wzajemnych relacji na styku lądu z morzem. Projekt wykonał arch. Grzegorz Formella z zespołem.
Obiekt nawiązuje skalą, charakterem architektonicznym i detalem do istniejącej zabudowy tej części dzielnicy, ekspresyjnie wpisuje się w klimat funkcjonującej nadal wioski rybackiej, a poprzez bezpośrednie sąsiedztwo z jej głównymi elementami umożliwia ich twórczą rewitalizację, w pełni respektując zarazem uwarunkowania zarówno konserwatorskie, jak i wynikające z wzajemnych relacji na styku lądu z morzem. Projekt wykonał arch. Grzegorz Formella z zespołem.
* Uniwersytet Gdański za budynek Instytutu Oceanografii przy Al. Marsz. Piłsudskiego

na zdjęciu: prof. Andrzej Ceynowa, rektor Uniwersytetu Gdańskiego, foto: Tomasz Kamiński