Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020
cele projektu:
Głównym celem realizacji projektu jest zwiększenie liczby pasażerów transportu zbiorowego w Gdyni, co przełoży się na redukcję negatywnego oddziaływania transportu na środowisko, podniesienie poziomu bezpieczeństwa w transporcie, jak również wzrost mobilności mieszkańców i zwiększenie efektywności systemów transportu publicznego.
zakres projektu:
- budowa parkingu wielopoziomowego:
- około 450 miejsc Park&Ride,
- około 50 miejsc Bike&Ride,
- około 3 miejsca Kiss&Ride,
- niezbędna infrastruktura obsługi pasażerów oraz ułatwienia dla niepełnosprawnych;
- ul. Wielkopolska (kierunek z Centrum) od ul. Grażyny do przystanku „Buraczana”,
- ul. Wielkopolska (kierunek do Centrum) od ul. Źródło Marii do ul. Parkowej,
- ul. Chwaszczyńska (kierunek do Centrum) od ul. Górniczej do ul. Źródło Marii,
- ul. Nowowiczlińska (kierunek do Centrum) od Obwodnicy Trójmiasta do ul. Chwaszczyńskiej (na odcinku niekolidującym z planowaną budową drogi ekspresowej S6);
- ul. Wielkopolska (kierunek do Centrum) od ul. Starodworcowej do ul. Lidzkiej,
- ul. Nowowiczlińska (kierunek do Centrum) od skrzyżowania z ul. Rdestową,
- ul. Sopocka od ul. Wielkopolskiej do posesji Sopocka 5,
- ul. Strzelców na odcinku ok. 700 m od ul. Wielkopolskiej do początku przebudowanego odcinka;
- niezbędna przebudowa skrzyżowań, jezdni, dróg rowerowych i chodników w niezbędnym zakresie, przebudową kolidującej infrastruktury oraz nową lokalizacją przystanków w ciągu ul. Wielkopolskiej, Chwaszczyńskiej i Nowowiczlińskiej,
- rozbudowa ul. Korzennej na odcinku od ul. Wielkopolskiej do ul. Buraczanej z przebudową skrzyżowania ulic Korzennej i Buraczanej,
- rozbudowa ul. Strzelców na odcinku ok. 700 m od ul. Wielkopolskiej do początku przebudowanego odcinka,
- przebudowa ul. Nowodworcowej na odcinku ok. 70 m od skrzyżowania z ul. Wielkopolską,
- rozbudowa ul. Sopockiej z przebudową skrzyżowania ulic Sopockiej i Wzgórze Bernadowo na odcinku od ul. Wielkopolskiej do posesji Sopocka 5,
- budowa pętli autobusowej/trolejbusowej w rejonie terenu przewidzianego pod węzeł integracyjny lub w bezpośrednim jego sąsiedztwie oraz na końcu ul. Strzelców,
- budowa po północnej stronie ul. Wielkopolskiej dodatkowej jezdni stanowiącej dojazd do zabudowy na odcinku od ul. Racławickiej do włączenia w drogę realizowaną przez dewelopera,
- budowa ul. Racławickiej na odcinku od ul. Wielkopolskiej do granicy lasu (część niekwalifikowalna);
planowane efekty:
Efekty realizacji projektu obejmują szereg korzyści społecznych i środowiskowych, takich jak oszczędność czasu przejazdu, redukcję emisji zanieczyszczeń i hałasu, zmniejszenie liczby wypadków komunikacyjnych.
wartość projektu:
wartość ogółem: 165 816 050,00 PLN
wydatki kwalifikowalne: 151 727 450,00 PLN
wkład Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego: 54 367 452,85 PLN
Opublikowano: 02.06.2017 12:14
Autor: Bożena _Kajdas (b.kajdas@gdynia.pl)
Zaktualizowano: 15.12.2020 08:58
Zmodyfikował: Katarzyna Wójcik