Uwaga! 4-7 i 10.10 neutralizacja niewybuchu. Obowiązuje zakaz wchodzenia do wody na plażach morskich w Gdyni.  Uwaga! 4-7 i 10.10 neutralizacja niewybuchu. Obowiązuje zakaz wchodzenia do wody na plażach morskich w Gdyni. 
Zakończone - w okresie trwałości

BalticMuseums: Love IT! New brand of gamified tourist products for sustainable development of natural and cultural heritage tourist destinations



Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu Południowy Bałtyk 2014 - 2020

Projekt pn. BalticMuseums: Love IT! New brand of gamified tourist products for sustainable development of natural and cultural heritage tourist destinations


Program: Interreg South Baltic Programme 2014-2020
Partner w projekcie: Centrum Nauki Experyment w Gdyni
Koszt gdyńskiej części projektu: 315 621 zł
Dofinansowanie: 271 554 zł

Cele: Plan stworzenia nowego, międzynarodowego produktu turystycznego – wielojęzycznej aplikacji mobilnej używanej podczas zwiedzania atrakcji dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego państw Południowego Bałtyku – legł u podstaw projektu BalticMUSEUMS Love IT!. Aplikacja zrealizowana w ramach projektu zawiera informacje o wybranych obiektach turystycznych, w tym zdjęcia, filmy, gry, ścieżki zwiedzania czy treści multimedialne. Narzędzie to ma przyczynić się do zbudowania trwałej, transgranicznej sieci atrakcji turystycznych. Uruchomione zostały również strony internetowe poświęcone zarówno projektowi BalticMUSEUMS Love IT! jak i nowopowstałej aplikacji o nazwie emused. Działania: Aktywności projektowe mające na celu sprawdzenie różnych koncepcji aplikacji obejmowały spotkania programistów – Hackathony, z których jeden odbył się w siedzibie Centrum Nauki Experyment. Ich efektem było powstanie szczegółowych rozwiązań technologicznych tej aplikacji. Działania zrealizowane w ramach projektu obejmowały także międzynarodowe spotkania czy szkolenia partnerów projektu poświęcone grywalizacji, storytellingowi, user experience oraz tworzeniu materiałów video. Rezultaty: Projekt BalticMUSEUMS Love IT! zaoferował nowe narzędzie wzmacniające zainteresowanie odwiedzających atrakcjami turystycznymi. Cyfrowy przewodnik po muzeach i centrach nauki, stworzony przez partnerów projektu, ma postać wielojęzycznej aplikacji, przeznaczonej dla urządzeń mobilnych: smartfonów i tabletów. Poszerza ofertę zwiedzania, pozwalając przy tym odwiedzającym na korzystanie z własnego urządzenia mobilnego. Narzędzie to, posiadając atrakcyjną multimedialną formę i wykorzystując elementy grywalizacji, zwiększa zaangażowanie odwiedzających w zwiedzanie centrów nauki i muzeów.

Okres realizacji: 01.01.2017 – 31.07.2020

Kontakt
Aleksander Pelka
e-mail: a.pelka@experyment.gdynia.pl

Więcej informacji o projekcie: https://experyment.gdynia.pl/pl/wspolpraca/balticmuseums-loveit/o-projekcie-balticmuseums-loveit/artykul