Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu Południowy Bałtyk 2014 - 2020 Projekt pn. BalticMuseums: Love IT! New brand of gamified tourist products for sustainable development of natural and cultural heritage tourist destinations Program: Interreg South Baltic Programme 2014-2020Partner w projekcie: Centrum Nauki Experyment w GdyniKoszt gdyńskiej części projektu: 315 621 złDofinansowanie: 271 554 zł cele Plan stworzenia nowego, międzynarodowego produktu turystycznego – wielojęzycznej aplikacji mobilnej używanej podczas zwiedzania atrakcji dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego państw Południowego Bałtyku – legł u podstaw projektu BalticMUSEUMS Love IT!. Aplikacja zrealizowana w ramach projektu zawiera informacje o wybranych obiektach turystycznych, w tym zdjęcia, filmy, gry, ścieżki zwiedzania czy treści multimedialne. Narzędzie to ma przyczynić się do zbudowania trwałej, transgranicznej sieci atrakcji turystycznych. Uruchomione zostały również strony internetowe poświęcone zarówno projektowi BalticMUSEUMS Love IT! jak i nowopowstałej aplikacji o nazwie emused. działania Aktywności projektowe mające na celu sprawdzenie różnych koncepcji aplikacji obejmowały spotkania programistów – Hackathony, z których jeden odbył się w siedzibie Centrum Nauki Experyment. Ich efektem było powstanie szczegółowych rozwiązań technologicznych tej aplikacji. Działania zrealizowane w ramach projektu obejmowały także międzynarodowe spotkania czy szkolenia partnerów projektu poświęcone grywalizacji, storytellingowi, user experience oraz tworzeniu materiałów video. rezultaty Projekt BalticMUSEUMS Love IT! zaoferował nowe narzędzie wzmacniające zainteresowanie odwiedzających atrakcjami turystycznymi. Cyfrowy przewodnik po muzeach i centrach nauki, stworzony przez partnerów projektu, ma postać wielojęzycznej aplikacji, przeznaczonej dla urządzeń mobilnych: smartfonów i tabletów. Poszerza ofertę zwiedzania, pozwalając przy tym odwiedzającym na korzystanie z własnego urządzenia mobilnego. Narzędzie to, posiadając atrakcyjną multimedialną formę i wykorzystując elementy grywalizacji, zwiększa zaangażowanie odwiedzających w zwiedzanie centrów nauki i muzeów. Okres realizacji: 01.01.2017 – 31.07.2020KontaktNatalia Grzywacz-Leszkowskae-mail: n.grzywacz-leszkowska@experyment.gdynia.plWięcej informacji o projekcie: https://experyment.gdynia.pl/pl/wspolpraca/balticmuseums-loveit/o-projekcie-balticmuseums-loveit/artykul Opublikowano: 10.04.2019 10:39 Autor: Eunika Rejda (e.rejda@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 12.01.2022 12:18 Zmodyfikował: Agnieszka Kazimierska