Projekt współfinansowany z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Umowa o dofinansowanie pomiędzy Gminą Miasta Gdyni a Skarbem Państwa – Centrum Unijnych Projektów Transportowych zawarta została w dniu 3 sierpnia 2017 roku. Cele projektu: Główne cele realizacji projektu obejmowały: rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni, rozwój oraz integrację przestrzenną i funkcjonalną podsystemów publicznego transportu zbiorowego, zwiększenie konkurencyjności transportu publicznego wobec transportu indywidualnego, zmniejszenie negatywnego wpływu transportu pasażerskiego na środowisko oraz zwiększenie udziału osób z niepełnosprawnościami w życiu kulturalnym i społecznym. Przedmiot projektu: 1. Utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia w północnej części Miasta, w oparciu o istniejącą stację Szybkiej Kolei Miejskiej Gdynia Chylonia: podziemny parking park&ride na około 140 miejsc postojowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą i budynkiem toalet, miejsca postojowe naziemne, parking bike&ride na około 48 miejsc postojowych, ciągi piesze i rowerowe, niezbędna infrastruktura obsługi pasażerów oraz ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami. 2. Utworzenie buspasów na wybranych odcinkach ulicy Morskiej w Gdyni – łączna długość przebudowywanych odcinków w obu kierunkach – do i z centrum Miasta wyniesie około 1,7 km. 3. Przebudowa 30 zatok komunikacji miejskiej wraz z ich dostosowaniem do potrzeb osób z niepełnosprawnościami oraz montaż 41 tablic informacji pasażerskiej w dzielnicach: Chylonia, Pustki Cisowskie-Demptowo, Leszczynki, Obłuże, Śródmieście, Grabówek, Działki Leśne, Witomino-Radiostacja, Redłowo, Orłowo, Mały Kack, Karwiny, Dąbrowa, w tym m.in.: wymiana nawierzchni wytypowanych zatok na nawierzchnię betonową, budowa odpowiednich systemów prowadzących dla osób niedowidzących oraz zastosowanie specjalnych polimerobetonowych krawężników profilowanych, ułatwiających wsiadanie i wysiadanie z autobusów/trolejbusów osobom na wózkach inwalidzkich, przebudowę peronów i ciągów pieszych, wykonanie tablic informacyjnych zmiennej treści. Efekty wdrożenia projektu: Realizacja projektu przyniosła szereg korzyści społecznych i środowiskowych, takich jak: oszczędność czasu przejazdu, redukcja emisji zanieczyszczeń i hałasu, zmniejszenie liczby wypadków komunikacyjnych. Okres realizacji: III kwartał 2017 roku – II kwartał 2022 roku Wartość projektu i wysokość dofinansowania: Wartość projektu ogółem – 94 246 773,25 PLNWydatki kwalifikowane w projekcie – 55 056 973,94 PLNDofinansowanie ze środków UE (Fundusz Spójności) – 46 798 427,85 PLN Opublikowano: 03.08.2017 14:23 Autor: Agnieszka Sierotzki (a.sierotzki@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 14.02.2024 10:16 Zmodyfikował: Katarzyna Wójcik